Kasa na drogi dla Polski Wschodniej

Jednostki samorządu terytorialnego, związki i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, GDDKiA mogą ubiegać się o dofinansowanie (do 85 proc.) projektów drogowych w ramach realizacji Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013.
Kasa na drogi dla Polski Wschodniej

Nabór projektów rezerwowych na listę projektów indywidualnych Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013ogłosiła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

- To dla nas dobra wiadomość - mówi Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk. Musimy bliżej przyjrzeć się kryteriom, ale z tego co widzę  możemy starać się o środki na dwie-trzy inwestycje drogowe.

Chodzi o przedłużenie na teren miasta budowy drogi krajowej nr 61 Bakałarzewo - Suwałki i Krasnopol - Suwałki oraz odcinka drogi wojewódzkiej nr 655 od cmentarza przy ul. Reja do ronda Kowalskiego-Daszyńskiego.

W przypadku drogi nr 653 inwestycje kończą się na granicy administracyjnej miasta i nie obejmują miejskich ulic Bakałarzewskiej i Sejneńskiej stanowiących fragment drogi nr 653.

- W przypadku Sejneńskiej moglibyśmy ubiegać się o pieniądze na budowę odcinka do granicy miasta do przejazdu kolejowego - tłumaczy prezydent Renkiewicz. - Jeśli chodzi o drogę Bakałarzewo - Suwałki chciałbym przekonać Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad do zakończenia budowy drogi w miejscu, w którym w przyszłości będzie się ona przecinała z obwodnicą Suwałk i przekazanie pieniędzy na inwestycję w modernizację ulicy Bakałarzewskiej już na terenie miasta.

Czytaj też: Polska Wschodnia może być spokojna o dalsze unijne finansowanie

Zgłoszenia projektów należy przesyłać  do dnia 20 września 2013 r. do godz. 16.30 Weryfikacja złożonych dokumentów rozpocznie się po dacie zamknięcia naboru. Na Listę zostaną wpisane projekty, które uzyskają najwyższą liczbę punktów spośród wszystkich zgłoszeń, które zweryfikowane zostaną na poziomie co najmniej 60% możliwych do uzyskania punktów.

Nabór projektów rezerwowych na LPI PO RPW dotyczy projektów których wartość wynosi nie mniej niż:

- 8 mln PLN dla projektów obejmujących wyłącznie budowę/rozbudowę obwodnic

- 20 mln PLN dla pozostałych projektów,

polegających na: budowie, bądź modernizacji odcinków dróg wojewódzkich Polski Wschodniej, które usprawnią połączenia komunikacyjne pomiędzy województwami, ośrodkami miejskimi oraz poprawią dostęp do terenów inwestycyjnych, atrakcji turystycznych, przejść granicznych, a także do sieci dróg krajowych lub międzynarodowych i innych miejsc ważnych dla rozwoju gospodarczego regionów. Wsparciem objęta zostanie również budowa i przebudowa obwodnic, mostów, tuneli, wiaduktów, estakad oraz węzłów i skrzyżowań w ciągach tych dróg. Ponadto wspierana będzie budowa obwodnic miast w ciągach dróg krajowych.

Kwalifikowane będą wyłącznie projekty drogowe realizowane w ciągach drogowych wyznaczonych w PO RPW.

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

@Oburzony
Wybierz się do województwa pomorskiego, zachodniopomorskiego czy wielkopolskiego i zobacz, jak wyglądają tam drogi. Czy TIR-y, któe wjeżdżają do Polski ze wschodu rozpływają się w powietrzu 50 km od granicy? One rozjeżdżają drogi w całej Polsce. I nie tylko TIR-y ze wschodu, ale rów
...nież te z zachodu, południa czy wreszcie nasze własne - polskie. Zgadzam się, że Polska Wschodnia była chyba najbardziej zaniedbaną częścią naszego kraju - pamiętam ją z końca lat 90-tych, więc zdaję sobie sprawę z potrzeb. Ale uważam, że znaczna część funduszy nie została wykorzystana dobrze, a rzeczywiste potrzeby można było zaspokoić mniejszymi nakładami. Wspomniałem w poprzednim poście m.in. o Filharmonii w Białymstoku. Czy jej istnienie lub brak wpływa na poprawę jakości dróg przy wschodniej granicy? I - co najważniejsze - jak długo (czy w ogóle) będzie ona funkcjonowała z taką frekwencją, która uzasadni poniesione na budowę i utrzymanie nakłady? rozwiń

krzyciel, 2013-08-19 14:03:52 odpowiedz

Wybierz się na wschodnią granicę Polski,to ujrzysz jakie są zaniedbania w pasie przygranicznym do 50km i może wtedy zrozumiesz,kto i dlaczego o ten teren nie dba,a popularne Tiry na drogach koleiny tworzą i często tak bywa że przez ulicę przejść jest trudno ze względu na ogromną liczbę przejeżdżając...ych samochodów.Jak tak dalej pójdzie, to drogi w pasie wschodnim zostaną zaorane,a potem przyjdzie rozum mój Panie.
rozwiń

Oburzony., 2013-08-16 16:23:43 odpowiedz

Pamiętam Polskę Wschodnią z przełomu XX i XXI wieku i zdaję sobie sprawę, że wymagała ona poważnej interwencji i zastrzyku środków. Ale trochę już chyba z tym przesadzamy. Wschodnie województwa maszego kraju nie odbiegają bowiem aż tak bardzo od tego, co możemy spotkać w innych regionach, by w niesk...ończoność pompować tam pieniądze. Zwłaszcza, że znaczna część środków poszła na 'fajerwerki' jak aquaparki czy opera w Białymstoku. Moim skromnym zdaniem, potrzeby tych regionów zostały mocno przeszacowane i można było przeznaczyć na nie mniejsze kwoty, zostawiając pozostałe środki na rozwój innych części naszego kraju (np. dużych obszarów województwa pomorskiego, zachodniopomorskiego czy wielkopolskiego), które też wymagają wsparcia, a które nie mają odrębnych programów pomocowych. rozwiń

krzyciel, 2013-08-16 13:47:40 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE