Kasa z UE na warszawskie inwestycje

SKM w Warszawie, Tramwaje Warszawskie, Metro Warszawskie i Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" - to najwięksi beneficjenci Centrum Unijnych Projektów Transportowych. W środę poinformowali o realizacji swoich projektów.
Kasa z UE na warszawskie inwestycje

Największą inwestycją realizowaną dzięki dotacjom UE za pośrednictwem CUPT w Warszawie jest projekt, który realizuje Metro Warszawskie wspólnie z Miastem Stołecznym Warszawa. Obejmuje on budowę II linii metra, a dokładnie prace przygotowawcze, stworzenie projektu i budowę odcinka centralnego wraz z zakupem taboru.

Czytaj też: Stolica nie przestanie inwestować

Całkowity koszt tego przedsięwzięcia wynosi ok. 6 mld zł, z czego dofinansowanie z UE - ok. 3 mld zł. Metro kupi dla tej linii 35 nowych pociągów jednowagonowych. Ze względu na problemy związane z sierpniową awarią na budowie stacji Powiśle, która została zalana, oddanie inwestycji, planowane na przełom maja i czerwca 2013 r., może opóźnić się nawet o 4 miesiące.

SKM realizuje projekt, który przewiduje zakup 13 nowych pociągów dla obsługi połączenia Lotniska Okęcie z centrum Warszawy oraz przez Dworzec Warszawa Wschodnia z Sulejówkiem i Legionowem.

Czytaj też: Biurowce wyrosną wzdłuż II linii metra

Całkowity koszt realizacji projektu, zgodnie umową o dofinansowanie, wynosi ponad 372 mln zł, z czego dofinansowanie z Funduszu Spójności UE wynosi ponad 177 mln zł. Ostateczne rozliczenie projektu nastąpi w 2014 r. po zakończeniu trzyletniego okresu gwarancyjnego pojazdów przez dostawcę, tj. firmę PESA z Bydgoszczy.

Projekt Tramwajów Warszawskich zakłada modernizację trasy tramwajowej Dworzec Wileński - Stadion Narodowy - Rondo Waszyngtona wraz z zakupem 30 tramwajów niskopodłogowych.

Cały proces ma się zakończyć w 2014 roku, a jego koszty to ok. 368 mln zł, z czego kwota dofinansowania wynosi ok. 175 mln zł. Tramwaje mają jeździć szybciej i emitować mniej hałasu. Perony będą dłuższe, bardziej wygodne i wyposażone w pochylnie ułatwiające dotarcie do przystanku osobom niepełnosprawnym.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE