Koniec wojny na torach. Przewozy kupią pociągi

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 25-01-2011
  • drukuj
Na sfinansowanie zakupu 70 pociągów mogących rozpędzać się do 160 km/godz. dla samorządowej kolei zarezerwowano 175 mln euro z UE.
Koniec wojny na torach. Przewozy kupią pociągi

Pieniądze mogły jednak przepaść, bo regiony, do których od dwóch lat należy spółka, nie potrafiły się porozumieć w sprawie zakupu taboru. Marszałkowie kłócili się o to, jak rozłożyć koszty na pokrycie wkładu własnego i na które trasy puścić nowe składy. Zarząd Przewozów Regionalnych chciał rozwijać sieć połączeń Interregio, konkurujących ceną z pociągami PKP Intercity – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Na początku stycznia marszałków zaprosił do siebie wiceminister infrastruktury ds. kolei Andrzej Massel i nastąpił przełom. Zdecydowano, że nowe pociągi będą obsługiwać tylko istniejące połączenia między maksymalnie dwoma województwami – takie, które już są dofinansowywane przez marszałków.

Wstępne ustalenia są takie, że nowe pociągi będą obsługiwać trasy, do których dopłacają władze województwa, m.in. z Wrocławia do Poznania, Gliwic, Kędzierzyna-Koźla, Łodzi, Zielonej Góry.

Na razie niezainteresowana jest jedynie Wielkopolska. Reszta województw potwierdziła udział w projekcie. Powód – ministerstwo powiedziało twarde „nie” dla pomysłu uruchamiania bardzo długich połączeń, które mogłyby konkurować z istniejącymi pociągami PKP Intercity.

Marszałkowie muszą ustalić z władzami przewoźnika trasy, po których mają jeździć nowe składy, a następnie podpisać dziesięcioletnią umowę na dofinansowanie tych połączeń. Kontrakty posłużą Przewozom Regionalnym jako zabezpieczenie dla kredytu pod krajowy wkład potrzebny do uruchomienia unijnych środków – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

To, panie, sie nie uda....

Andy, 2011-01-28 09:36:42 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE