Kryteria programu "Infrastruktura i Środowisko" prawie gotowe

Kryteria wyboru projektów dot. głównie inwestycji energetycznych i transportowych, które będą mogły liczyć na dofinansowanie UE z programu "Infrastruktura i Środowisko, będą gotowe 25 marca. To największy krajowy program ws. wydawania pieniędzy UE na lata 2014-2020.
Kryteria programu "Infrastruktura i Środowisko" prawie gotowe
Infrastruktura i Środowiskotoo największy krajowy program ws. wydawania pieniędzy UE na lata 2014-2020 - fot.pixabay.com

Na 25 marca zaplanowano pierwsze posiedzenie Komitetu Monitorującego program "Infrastruktura i Środowisko" - poinformował rzecznik MIR Piotr Popa.

Jak dodał, wówczas zostaną przyjęte kryteria wyboru projektów dotyczące przede wszystkim inwestycji energetycznych i transportowych, a także rozwiązania, na podstawie których będą wybierane projekty do dofinansowania UE z programu "Infrastruktura i Środowisko".

Program "Infrastruktura i Środowisko" to największe źródło funduszy UE dla Polski, przeznaczone na inwestycje w latach 2014-2020, o wartości 27,4 mld euro.

Będzie on wspierał rozwój infrastruktury transportowej, ochronę środowiska, energetykę i gospodarkę niskoemisyjną oraz przedsięwzięcia związane z ochroną zdrowia i kulturą. Komisja Europejska zatwierdziła go w połowie grudnia ub.r.

Po unijne wsparcie będą mogły sięgnąć samorządy i przedsiębiorcy, głównie duże firmy.

W programie operacyjnym "Infrastruktura i Środowisko" na lata 2014-2020 większy niż dotąd nacisk będzie położony m.in. na redukcję emisji.

Z informacji MIR wynika, że 1 mld 828,4 mln euro trafi na projekty związane z niskoemisyjną gospodarką. Wsparcie dla przedsięwzięć dotyczących ochrony środowiska i przeciwdziałania zmianom klimatu wyniesie ponad 3,5 mld euro.

Na rozwój infrastruktury drogowej, poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, lotniczego, transport intermodalny, morski i śródlądowy przeznaczono ponad 9,5 mld euro. Dofinansowanie UE inwestycji w infrastrukturę drogową miast sięgnie ponad 2,9 mld euro.

Projekty kolejowe będą mogły liczyć na ok. 5 mld euro, a przedsięwzięcia związane z rozwojem niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach na ponad 2,3 mld euro.

Na inwestycje związane z poprawą bezpieczeństwa energetycznego trafi 1 mld euro, a na projekty dotyczące ochrony i rozwoju dziedzictwa kulturowego 467,3 mln euro.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE