PARTNER PORTALU
  • BGK

Kujawsko-Pomorskie podpisało Kontrakt Terytorialny

  • bad    13 listopada 2014 - 20:16
Kujawsko-Pomorskie podpisało Kontrakt Terytorialny

Ceremonia podpisania przyjętego wczoraj przez Radę Ministrów Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego odbyła się w Ostromecku z udziałem premier Ewy Kopacz i marszałka Piotra Całbeckiego.




Lista objętych dokumentem przedsięwzięć inwestycyjnych ma ponad 60 pozycji, ich łączna wartość mieści się w przedziale 20-25 miliardów złotych. Wśród najważniejszych są budowa kujawsko-pomorskich odcinków s-5 i s-10 z węzłem autostradowym w Czerniewicach, BiT City 2 i rewitalizacja Bydgoskiego Węzła Wodnego.

Kontrakt Terytorialny to w obecnym kształcie umowa ramowa, wspólna dla wszystkich szesnastu województw, różniąca się jedynie listą planowanych strategicznych inwestycji. Jako pierwszy w Monitorze Polskim został opublikowany Kontrakt Terytorialny dla Województwa Podlaskiego.

Czytaj też: Fundusze UE uchroniły Polskę od kryzysu gospodarczego

- Należy podkreślić, że kontrakty, w tym także nasz, mają charakter kroczący, co oznacza, że będą podlegały uściśleniom i doprecyzowaniu, związanym przede wszystkim z przyjęciem negocjowanych z Komisją Europejską funduszy pomocowych dla Polski. Pierwsza runda renegocjacji, doprecyzowująca między innymi źródła finansowania, przewidywana jest już na przełomie roku - podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Czytaj też: Kontrakt Terytorialny dla województwa śląskiego dopięty i wyceniony

Jednym z największych naszych sukcesów negocjacyjnych było umieszczenie kontrakcie kujawsko-pomorskich odcinków dróg ekspresowych s-5 i s-10 oraz skojarzonego z odcinkiem „s-dziesiątki" węzła autostradowego w Czerniewicach. W pakiecie projektów dotyczących infrastruktury drogowej znalazły się także m. in. obwodnice Inowrocławia, Brodnicy, Strzelna, Kowalewa Pomorskiego i Gniewkowa oraz północne obejście Torunia z obwodnicami podtoruńskich wsi położonych wzdłuż krajowej „osiemdziedziątki".

Rewitalizacja Bydgoskiego Węzła Wodnego obejmie między innymi modernizację obiektów hydrotechnicznych Kanału Bydgoskiego i umocnienie brzegów Brdy - i powinna w konsekwencji przywrócić regularną żeglugę turystyczną i towarową w tym rejonie. Zakładamy też modernizację linii kolejowych o znaczeniu regionalnym i krajowym, w tym w kierunku Trójmiasta i Warszawy (związana z BiT City 2 linia Nasielsk-Toruń).

W KT dla WK-P znalazły się też między innymi inwestycje w Szpitalu Wojewódzkim w Toruniu i Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym we Włocławku oraz budowa nowej siedziby Akademii Muzycznej i rewitalizacja kompleksu Astoria (z budową 50-metrowego basenu pływackiego) w Bydgoszczy oraz przystani AZS w Toruniu.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (2)

  • Eko, 2014-11-14 11:06:46

    Bydgoszcz spuszczą w ciekach - Kanale Bydgoskim, Brdzie i Wiśle, a Toruń przebuduje wszystkie drogi dojazdowe i jedyne co przywiezie do Bydgoszczy to swoje śmieci do spalarni. Bydgoszczanom gratuluję "włodarzy".
  • Liczy się Toruń, 2014-11-13 23:59:42

    Bydgoszcz nie dostanie pieniędzy na teatr, Młyny Rothera i Camerimage Center. Natomiast Toruń oprócz istniejącej A1 na Gdańsk, A1 na Łódź ma mieć wybudowane drogi: S10 na Warszawę, S10 na Szczecin, DK15 o standardzie S na Olsztyn, DK15 na Poznań, DK91 na Chełmno oraz północną bezkolizyjną obwodnicę... Torunia. Wszystkie drogi mają być budowane wokół stolicy woj. Torunia.Jak to się ma do zrównoważonego rozwoju całego województwa.  rozwiń