Kujawsko-Pomorskie podpisało Kontrakt Terytorialny

Ceremonia podpisania przyjętego wczoraj przez Radę Ministrów Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego odbyła się w Ostromecku z udziałem premier Ewy Kopacz i marszałka Piotra Całbeckiego.
Kujawsko-Pomorskie podpisało Kontrakt Terytorialny

Lista objętych dokumentem przedsięwzięć inwestycyjnych ma ponad 60 pozycji, ich łączna wartość mieści się w przedziale 20-25 miliardów złotych. Wśród najważniejszych są budowa kujawsko-pomorskich odcinków s-5 i s-10 z węzłem autostradowym w Czerniewicach, BiT City 2 i rewitalizacja Bydgoskiego Węzła Wodnego.

Kontrakt Terytorialny to w obecnym kształcie umowa ramowa, wspólna dla wszystkich szesnastu województw, różniąca się jedynie listą planowanych strategicznych inwestycji. Jako pierwszy w Monitorze Polskim został opublikowany Kontrakt Terytorialny dla Województwa Podlaskiego.

Czytaj też: Fundusze UE uchroniły Polskę od kryzysu gospodarczego

- Należy podkreślić, że kontrakty, w tym także nasz, mają charakter kroczący, co oznacza, że będą podlegały uściśleniom i doprecyzowaniu, związanym przede wszystkim z przyjęciem negocjowanych z Komisją Europejską funduszy pomocowych dla Polski. Pierwsza runda renegocjacji, doprecyzowująca między innymi źródła finansowania, przewidywana jest już na przełomie roku - podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Czytaj też: Kontrakt Terytorialny dla województwa śląskiego dopięty i wyceniony

Jednym z największych naszych sukcesów negocjacyjnych było umieszczenie kontrakcie kujawsko-pomorskich odcinków dróg ekspresowych s-5 i s-10 oraz skojarzonego z odcinkiem „s-dziesiątki" węzła autostradowego w Czerniewicach. W pakiecie projektów dotyczących infrastruktury drogowej znalazły się także m. in. obwodnice Inowrocławia, Brodnicy, Strzelna, Kowalewa Pomorskiego i Gniewkowa oraz północne obejście Torunia z obwodnicami podtoruńskich wsi położonych wzdłuż krajowej „osiemdziedziątki".

Rewitalizacja Bydgoskiego Węzła Wodnego obejmie między innymi modernizację obiektów hydrotechnicznych Kanału Bydgoskiego i umocnienie brzegów Brdy - i powinna w konsekwencji przywrócić regularną żeglugę turystyczną i towarową w tym rejonie. Zakładamy też modernizację linii kolejowych o znaczeniu regionalnym i krajowym, w tym w kierunku Trójmiasta i Warszawy (związana z BiT City 2 linia Nasielsk-Toruń).

W KT dla WK-P znalazły się też między innymi inwestycje w Szpitalu Wojewódzkim w Toruniu i Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym we Włocławku oraz budowa nowej siedziby Akademii Muzycznej i rewitalizacja kompleksu Astoria (z budową 50-metrowego basenu pływackiego) w Bydgoszczy oraz przystani AZS w Toruniu.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Bydgoszcz spuszczą w ciekach - Kanale Bydgoskim, Brdzie i Wiśle, a Toruń przebuduje wszystkie drogi dojazdowe i jedyne co przywiezie do Bydgoszczy to swoje śmieci do spalarni. Bydgoszczanom gratuluję "włodarzy".

Eko, 2014-11-14 11:06:46 odpowiedz

Bydgoszcz nie dostanie pieniędzy na teatr, Młyny Rothera i Camerimage Center. Natomiast Toruń oprócz istniejącej A1 na Gdańsk, A1 na Łódź ma mieć wybudowane drogi: S10 na Warszawę, S10 na Szczecin, DK15 o standardzie S na Olsztyn, DK15 na Poznań, DK91 na Chełmno oraz północną bezkolizyjną obwodnicę... Torunia. Wszystkie drogi mają być budowane wokół stolicy woj. Torunia.Jak to się ma do zrównoważonego rozwoju całego województwa. rozwiń

Liczy się Toruń, 2014-11-13 23:59:42 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE