PARTNER PORTALU
  • BGK

Obwodnica Kłodzka i pociągi, by łatwiej podróżowało się po Dolnym Śląsku

  • pt    9 kwietnia 2018 - 13:09
Obwodnica Kłodzka i pociągi, by łatwiej podróżowało się po Dolnym Śląsku
Koleje Dolnośląskie kupią 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (fot. Koleje Dolnośląskie)

11 nowych jednostek taboru kolejowego kupią Koleje Dolnośląskie dzięki unijnemu wsparciu. Unia dofinansuje też budowę obwodnicy Kłodzka. To efekt ponad 271 mln zł dotacji na inwestycje transportowe w województwie dolnośląskim.




  • Ponad 271 mln zł dotacji na inwestycje transportowe trafi z UE do województwa dolnośląskiego.
  • Przeznaczone zostaną na budowę obwodnicy Kłodzka i zakup nowych pociągów.
  • W sumie obie inwestycje pochłoną ponad 450 mln złotych. 

9 kwietnia we Wrocławiu Centrum Unijnych Projektów Transportowych (jednostka, która w imieniu rządu przyznała dofinansowanie) podpisało dwie umowy na dofinansowanie projektów transportowych, realizowanych przez Koleje Dolnośląskie oraz Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Ich łączna wartość wynosi blisko 454 mln złotych, z czego ponad 271 mln złotych, w ramach dofinansowania Unii Europejskiej, pochodzić będzie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ).

Czytaj też: Kto powinien rządzić Wrocławiem po Rafale Dutkiewiczu?

- Obwodnica, która odciąży Kłodzko oraz przywrócenie przez Koleje Dolnośląskie połączenia z Wrocławia do Sobótki dzięki nowym pociągom, pozytywnie wpłyną na komfort życia mieszkańców regionu - mówił Witold Słowik, wiceminister Inwestycji i Rozwoju.

- Umożliwią sprawne prowadzenie biznesu, ułatwią poszukiwanie pracy. Nawet jeśli efektów takich inwestycji nie widać z dnia na dzień, one po kilku miesiącach stają się odczuwalne wraz z pojawieniem się nowych firm, usług lub produktów – dodał.

Budowa obwodnicy Kłodzka

Inwestycja prowadzona jest na terenie miasta i gminy Kłodzko. Projekt obejmuje budowę obwodnicy Kłodzka w ciągu DK 33 wraz z budową łącznika w ciągu DK 46. Łączna długość nowego odcinka to 9,19 km. Uzupełnieniem inwestycji jest remont odcinka DK 33 (ok. 2,39 km). Zaprojektowany w ramach przedsięwzięcia węzeł drogowy oraz skrzyżowania umożliwiają bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej.

Beneficjentem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wartość całkowita projektu to 244 mln zł, dofinansowanie z UE wynosi 186 mln zł.

Zakup taboru kolejowego

Koleje Dolnośląskie kupią 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 6 trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych do przewozów aglomeracyjnych w rejonie oddziaływania Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego. Wszystkie pociągi będą mogły przewieźć jednorazowo nawet 4170 osób. Tabor elektryczny ma obsługiwać trasę: Jelcz - Laskowice - Wrocław Główny - Jelcz - Laskowice, a spalinowy: Trzebnica - Wrocław Główny - Kobierzyce - Sobótka Zachodnia.

Dla wielu pasażerów szczególne znaczenie może mieć to, że uruchomiony zostanie transport kolejowy na niefunkcjonującym dziś odcinku Wrocław Główny - Kobierzyce - Sobótka Zachodnia.

Całkowita wartość projektu to 209 mln zł, z czego 85 mln pochodzić będzie z funduszy unijnych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Tomi , 2018-04-10 18:29:01

    To ciężko już było starać się o przywrócenie połączeń Na całym odcinku Wrocław - Sobótka - Świdnica. Spore odciążenie drogi krajowej 8 dało by przywrócenie połączeń kolejowych na Wrocław - Kobierzyce - Łagiewniki - Niemcza - Piława Górna z łacznicą do Ząbkowic Śląskich. ...  rozwiń