Poskarż się e-mailem w ministerstwie, a ci ulży

  • Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza
  • 17-02-2010
  • drukuj
Na problemy z funduszami z Unii można się poskarżyć e-mailem do ministerstwa. Przyspieszą m.in. dotacje na e-usługi, bo Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości nie będzie powtórnie weryfikować wniosków o płatność.
Poskarż się e-mailem w ministerstwie, a ci ulży

Jeśli spojrzeć na dane statystyczne, wydaje się, że świetnie wykorzystujemy fundusze unijne. Do 14 lutego w kraju wydano 22,9 mld zł na projekty z unijną dopłatą. W całym roku wydatki sięgną 45 mld zł, z czego 27 mld zł zwróci Bruksela.

Niestety – donosi „Gazeta Wyborcza” – nie znaczy to, że wszystkie pieniądze trafiły do kieszeni beneficjentów. Wielu realizuje inwestycję za własne pieniądze, po czym miesiącami czeka na wypłatę dotacji.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wzięło sobie do serca skargi. Dla korzystających z regionalnych programów operacyjnych uruchomiło adres e-mailowy, na który będzie można wysyłać skargi na opieszałość procedur.

„Jeszcze w tym tygodniu wyślę do samorządów pismo, w którym poproszę o pilne zorganizowanie szkoleń dla odbiorców dotacji” – zapewnia „Gazetę Wyborczą” wiceminister rozwoju regionalnego Krzysztof Hetman.

Z ulgą powinni odetchnąć też przedsiębiorcy korzystający z pieniędzy programu „Innowacyjna gospodarka”. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wezwało przedstawicieli PARP i ustaliło program naprawczy. Na pierwszy ogień pójdą dotacje na rozkręcenie e-usług.

„Ustaliliśmy, że PARP nie będzie powtórnie weryfikowała wniosków o wypłatę dotacji przekazywanych z Regionalnych Instytucji Finansujących. Za jednym zamachem usunie to znaczącą część problemu – ujawnił „Gazecie Wyborczej” Jarosław Pawłowski, wiceminister rozwoju regionalnego.

Ponadto agencja zobowiązała się przygotować elektroniczny poradnik opisujący m.in. zasady rozliczania dotacji i najczęściej popełniane błędy, otworzyć telefoniczną infolinię dla przedsiębiorców oraz zorganizować czaty internetowe z własnymi ekspertami. Pierwszy z nich odbędzie się 19 lutego w portalu web.gov.pl.

Pozarządowi eksperci uważają, że to nie wystarczy, żeby usunąć zatory, bo nic nie zastąpi kontaktu odbiorcy dotacji i urzędnika odpowiadającego za wniosek. Urzędnicy wolą pisać dziesięć stron uwag do wniosku o wypłatę pieniędzy, zamiast zadzwonić do przedsiębiorcy.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE