PARTNER PORTALU
  • BGK

Program Senior-WIGOR: ministerstwo odpowiada na pytania

  • MIW    18 lipca 2016 - 10:40
Program Senior-WIGOR: ministerstwo odpowiada na pytania
Celem programu jest wsparcie nieaktywnych zawodowo osób w wieku 60+ . (fot. : pixabay.com)

Jeszcze do 14 sierpnia można składać oferty w ramach tegorocznej edycji konkursu Senior-WIGOR. W związku ze zbliżającym się terminem zakończenia rekrutacji Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące konkursu.




Czym jest program Senior WIGOR?

Program Senior-WIGOR to wsparcie gmin w tworzeniu i prowadzeniu Dziennych Domów dla osób starszych. W pierwszej kolejności powstaną one w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich, o niskich dochodach na jednego mieszkańca i wysokim odsetku osób starszych oraz takich, w których brakuje wsparcia dla seniorów.

Dla kogo skierowany jest program Senior-WIGOR?

Program skierowany jest do jednostek samorządu terytorialnego (gminy, powiaty), a jego celem jest wsparcie nieaktywnych zawodowo osób w wieku 60+ poprzez dofinansowanie rozwoju sieci Dziennych Domów „Senior-WIGOR”.

W dziennym domu Senior-WIGOR będzie można spędzić co najmniej 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku. Ustalenie godzin otwarcia placówki leży po stronie samorządu. Do dyspozycji pensjonariuszy będzie pomieszczenie m.in. do: wspólnych spotkań, gotowania, ćwiczeń i relaksu (z biblioteką, sprzętem RTV oraz komputerem z dostępem do internetu).

Każdy podopieczny będzie miał zapewniony jeden ciepły posiłek dziennie. Posiłki będą przygotowywane na miejscu lub dostarczane przez firmę zewnętrzną. Kuchnia bądź aneks kuchenny nie muszą spełniać wymogów określonych dla stołówki. Ich celem jest umożliwienie seniorom przygotowania szybkiego i prostego posiłku (kanapki, kawa, herbata).

Jakie środki przeznaczy rząd na Program?

Na realizację programu z budżetu państwa zostanie przeznaczone 370 mln zł w latach 2015-2020, natomiast w 2016 r. 40 mln zł.

Na jakie wsparcie finansowe można liczyć?

Jednostka samorządu terytorialnego może uzyskać jednorazowe wsparcie finansowe na utworzenie placówki do 80 proc. całkowitych kosztów, ale nie więcej niż 250 tys. zł. Na adaptację budynku przewidziano nie więcej niż 180 tys. zł, natomiast dotację na wyposażenie domu jednorazowo w kwocie nie wyższej niż 70 tys. zł.

Będzie można starać się także o dotacje na utrzymanie placówki. Dofinansowanie na działalność bieżącą na jednego uczestnika wyniesie do 200 zł/ miesiąc w Dziennym Domu Senior-WIGOR.

Czy jest wymagany wkład własny?

Tak. Wymagany wkład własny to minimum 20 % wartości projektu.

Kto może realizować projekty w ramach Programu?

Projekty będą mogły być realizowane we współpracy z innymi instytucjami i organizacjami.

Z kim będzie podpisywana umowa o dofinansowanie?

Umowa o dofinansowanie będzie podpisywana z Ministrem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Ilu podopiecznych będzie miał pracownik domu Senior-WIGOR?

Jeden pracownik będzie miał pod opieką maksymalnie 15 seniorów. Jeżeli będzie taka potrzeba może być również zaangażowany stażysta, ale to za zgodą samorządu. Dodatkowo zatrudniony będzie fizjoterapeuta, pielęgniarka, ratownik medyczny, psychoterapeuta lub dietetyk (w zależności od potrzeb danej placówki).

Czy zajęcia prowadzone w Dziennym Domu Senior-WIGOR będą płatne?

Opłaty są dobrowolne. Samorząd sam decyduje o konieczności uiszczenia zapłaty za uczestnictwo w Dziennych Domu „Senior-WIGOR” oraz o jej ewentualnej wysokości.

Czy seniorzy sami będą dojeżdżali do Domu i klubu Senior-WIGOR?





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.