PARTNER PORTALU
  • BGK

Są pieniądze, nie ma projektów. Kolejowe dylematy w unijnej perspektywie

  • wnp.pl    11 marca 2016 - 07:46
Są pieniądze, nie ma projektów. Kolejowe dylematy w unijnej perspektywie
Andrzej Adamczyk (fot.PTWP)

Plan pracy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz zamierzenia dotyczące m.in. transportu kolejowego były przedmiotem wystąpień kierownictwa resortu podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury, które odbyło się 10 marca w siedzibie ministerstwa.




- Główny cel, który stawiamy przed sobą w transporcie kolejowym, to maksymalne wykorzystanie środków unijnych. To jest klucz do rozwoju transportu kolejowego w Polsce. Niebagatelna kwota 67 mld zł rozliczana na kolejne lata to potężne wyzwanie, które mamy nadzieję zrealizować bez zaburzeń - mówił minister Andrzej Adamczyk.

Dodal jednak, że szuflada projektów jeśli chodzi o kolejowe inwestycje na tę unijną perspektywę finansową jest praktycznie pusta.

- Dzisiaj problemem, który musimy rozwiązać jest przyszłość polskich kolei, jest strategia polskich kolei. Musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, czym powinna być PKP SA, jaką rolę powinna pełnić PKP PLK, kto będzie woził pasażerów w granicach województw, bo przecież wiemy, że Przewozy Regionalne dzisiaj są nominalnie zarządzane przez Agencję Rozwoju Przemysłu, ale to jest tylko okres przejściowy. Stawiamy sobie wiele pytań jak zdynamizować rozwój PKP Cargo i wracać do dużego udziału PKP Cargo w przewozach nie tylko w Polsce, ale także i w Europie. Musimy też odpowiedzieć na pytanie czy PKP Intercity będzie woziło pasażerów tylko i wyłącznie w Polsce, czy będzie także realną konkurencją dla przewoźników w innych państwach UE, bo my na taką konkurencję musimy być przygotowani - wyliczył kolejowe zadania resortu minister Andrzej Adamczyk.

Cały artykuł czytaj na wnp.pl

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • artmetic ekonsulting, 2016-03-17 20:31:59

    Projekty współfinansowane ze środków UE, wspomagamy przygotowanie i rozliczenie - zajrzyj na stronę Artmetic.
  • w.potega@neostrada.pl, 2016-03-11 09:26:01

    Chcą nawet szkodliwy tunel w Warszawie Rembertowie zbudować, za 150 milionów złotych, bo został taki kiedyś w Studium zapisany, gdy można pożyteczną przeprawę przez tory zbudować za 20 milionów złotych. Nie na tym powinna polegać dobra zmiana.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.