• PARTNERZY PORTALU

Są pieniądze, nie ma projektów. Kolejowe dylematy w unijnej perspektywie

Plan pracy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz zamierzenia dotyczące m.in. transportu kolejowego były przedmiotem wystąpień kierownictwa resortu podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury, które odbyło się 10 marca w siedzibie ministerstwa.
Są pieniądze, nie ma projektów. Kolejowe dylematy w unijnej perspektywie
Andrzej Adamczyk (fot.PTWP)

- Główny cel, który stawiamy przed sobą w transporcie kolejowym, to maksymalne wykorzystanie środków unijnych. To jest klucz do rozwoju transportu kolejowego w Polsce. Niebagatelna kwota 67 mld zł rozliczana na kolejne lata to potężne wyzwanie, które mamy nadzieję zrealizować bez zaburzeń - mówił minister Andrzej Adamczyk.

Dodal jednak, że szuflada projektów jeśli chodzi o kolejowe inwestycje na tę unijną perspektywę finansową jest praktycznie pusta.

- Dzisiaj problemem, który musimy rozwiązać jest przyszłość polskich kolei, jest strategia polskich kolei. Musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, czym powinna być PKP SA, jaką rolę powinna pełnić PKP PLK, kto będzie woził pasażerów w granicach województw, bo przecież wiemy, że Przewozy Regionalne dzisiaj są nominalnie zarządzane przez Agencję Rozwoju Przemysłu, ale to jest tylko okres przejściowy. Stawiamy sobie wiele pytań jak zdynamizować rozwój PKP Cargo i wracać do dużego udziału PKP Cargo w przewozach nie tylko w Polsce, ale także i w Europie. Musimy też odpowiedzieć na pytanie czy PKP Intercity będzie woziło pasażerów tylko i wyłącznie w Polsce, czy będzie także realną konkurencją dla przewoźników w innych państwach UE, bo my na taką konkurencję musimy być przygotowani - wyliczył kolejowe zadania resortu minister Andrzej Adamczyk.

Cały artykuł czytaj na wnp.pl

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Projekty współfinansowane ze środków UE, wspomagamy przygotowanie i rozliczenie -
zajrzyj na stronę Artmetic.

artmetic ekonsulting, 2016-03-17 20:31:59 odpowiedz

Chcą nawet szkodliwy tunel w Warszawie Rembertowie zbudować, za 150 milionów złotych, bo został taki kiedyś w Studium zapisany, gdy można pożyteczną przeprawę przez tory zbudować za 20 milionów złotych. Nie na tym powinna polegać dobra zmiana.

w.potega@neostrada.pl, 2016-03-11 09:26:01 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE