PARTNER PORTALU
  • BGK

Samorząd Mazowsza dofinansuje system ostrzegania i portal e-usług w Warszawie

  • MIW    21 lipca 2016 - 12:16
Samorząd Mazowsza dofinansuje system ostrzegania i portal e-usług w Warszawie
Umowy o dofinansowanie projektów podpisali członek zarządu województwa mazowieckiego Elżbieta Lanc oraz zastępca prezydenta m.st. Warszawy Michał Olszewski. (fot. www.mazovia.pl).

• Stolica otrzyma niemal 11 mln zł na rozbudowę systemu alarmowania i ostrzegania ludności o zagrożeniach oraz utworzenie portalu e-usług w urzędzie miasta.
• Po rozbudowie system ostrzegania pozwoli na przesyłanie sygnałów do około 96 proc. mieszkańców stolicy.
• Nowy portale e-usług pozwoli na znaczne zredukowanie lub nawet całkowite wyeliminowanie konieczności osobistych wizyt w urzędzie miasta.




Rozbudowa systemu alarmowania i ostrzegania ludności o zagrożeniach w stolicy oraz utworzenie portalu e-usług w urzędzie miasta stołecznego Warszawy to inwestycje, które zostaną wkrótce zrealizowane dzięki wsparciu środków unijnych. Umowy o dofinansowanie projektów podpisali 20 lipca członek zarządu województwa mazowieckiego Elżbieta Lanc oraz zastępca prezydenta Warszawy Michał Olszewski. Wartość dofinansowania obu projektów wyniesie ponad 10,8 mln zł.

Nowe syreny pojawią się w miejscach zagrożonych powodzią i substancjami niebezpiecznymi

Jak informuje biuro prasowe samorządu mazowieckiego stołeczny system ostrzegania ludności zostanie rozbudowany o 119 nowych syren alarmowych, wspomaganych dodatkowo przez urządzenia monitorujące warunki meteorologiczne oraz poziom wody w wybranych ciekach wodnych. Poprawi to słyszalność sygnałów alarmowych na terenie miasta, szczególnie w rejonach występowania potencjalnego zagrożenia powodzią, zagrożenia ze strony zakładów wykorzystujących substancje niebezpieczne czy też w miejscach gromadzenia się dużej liczby osób. Po rozbudowie system pozwoli na przesyłanie sygnałów do około 96 proc. mieszkańców stolicy.

Czytaj też: Regionalny System Ostrzegania: Pilotaż w Warszawie

Przewidziane też przeprowadzenie szerokiej akcji edukacyjnej, która ma poinformować mieszkańców o zagrożeniach, sygnałach alarmowych i komunikatach ostrzegawczych. Planowane jest zorganizowanie dwóch spotkań z mieszkańcami obszaru objętego projektem w ramach programu „Bezpieczne osiedle”. Aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców projektu zaplanowano ponadto przygotowanie materiałów drukowanych informujących o sposobie ogłaszania i odwoływania alarmów, rodzajach komunikatów ostrzegawczych, wskazówek dotyczących postępowania w przypadku ogłoszenia alarmu, danych kontaktowych do służb oraz numerów alarmowych, a także poradnik jak postępować w sytuacjach zagrożeń.

Mniej papierów, niższe koszty działania urzędu

Z kolei w ramach usprawnienia kontaktu mieszkańców stolicy z ratuszem utworzony nowy portal e-usług, dzięki któremu w formie elektronicznej udostępniony zostanie szereg wysokiej jakości, nowych lub istotnie udoskonalonych usług administracji publicznej skierowanych do obywateli i przedsiębiorców.

Planowana inwestycja pozwoli na znaczne zredukowanie lub nawet całkowite wyeliminowanie konieczności osobistych wizyt w urzędzie miasta. Ponadto dzięki ograniczeniu liczby dokumentów papierowych obniżą się koszty funkcjonowania UM i administracji. E-usługi będą zapewniały możliwość załatwienia sprawy urzędowej drogą elektroniczną i jednocześnie wprowadzą tzw. personalizację obsługi, tzn. automatyczne dostarczenie konkretnych usług, spersonalizowanych dla użytkownika.

Wykorzystane będą mechanizmy dostosowujące usługi do szczególnych uwarunkowań i potrzeb klienta (np. oferowanie częściowo wypełnionych formularzy, poinformowanie klienta sms-em o zbliżającej się potrzebie wykonania danej czynności urzędowej itp.). Jednorazowe założenie przez klienta konta na portalu (uwierzytelnionego za pomocą ePUAP lub Karty Miejskiej) pozwoli na dostęp do spersonalizowanych usług, a system jednorazowego uwierzytelniania będzie „podążać” za klientem poruszającym się w obrębie zintegrowanego portalu i katalogu usług.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • ss, 2016-07-22 08:41:32

    Aby mieszkaniec mógł korzystać z e-usług i m.in. składać pisma musi posiadać podpis elektroniczny, w innym wypadku będzie musiał się pofatygowac do urzedu podpisać wniosek. Poza tym nie da się wyeliminować dokumentów papierowych ponieważ w przypadku oddawania dokumentacji do archiwum i tak będzie tr...zeba ja wydrukować.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.