Samorząd Mazowsza dofinansuje system ostrzegania i portal e-usług w Warszawie

• Stolica otrzyma niemal 11 mln zł na rozbudowę systemu alarmowania i ostrzegania ludności o zagrożeniach oraz utworzenie portalu e-usług w urzędzie miasta.
• Po rozbudowie system ostrzegania pozwoli na przesyłanie sygnałów do około 96 proc. mieszkańców stolicy.
• Nowy portale e-usług pozwoli na znaczne zredukowanie lub nawet całkowite wyeliminowanie konieczności osobistych wizyt w urzędzie miasta.
Samorząd Mazowsza dofinansuje system ostrzegania i portal e-usług w Warszawie
Umowy o dofinansowanie projektów podpisali członek zarządu województwa mazowieckiego Elżbieta Lanc oraz zastępca prezydenta m.st. Warszawy Michał Olszewski. (fot. www.mazovia.pl).

Rozbudowa systemu alarmowania i ostrzegania ludności o zagrożeniach w stolicy oraz utworzenie portalu e-usług w urzędzie miasta stołecznego Warszawy to inwestycje, które zostaną wkrótce zrealizowane dzięki wsparciu środków unijnych. Umowy o dofinansowanie projektów podpisali 20 lipca członek zarządu województwa mazowieckiego Elżbieta Lanc oraz zastępca prezydenta Warszawy Michał Olszewski. Wartość dofinansowania obu projektów wyniesie ponad 10,8 mln zł.

Nowe syreny pojawią się w miejscach zagrożonych powodzią i substancjami niebezpiecznymi

Jak informuje biuro prasowe samorządu mazowieckiego stołeczny system ostrzegania ludności zostanie rozbudowany o 119 nowych syren alarmowych, wspomaganych dodatkowo przez urządzenia monitorujące warunki meteorologiczne oraz poziom wody w wybranych ciekach wodnych. Poprawi to słyszalność sygnałów alarmowych na terenie miasta, szczególnie w rejonach występowania potencjalnego zagrożenia powodzią, zagrożenia ze strony zakładów wykorzystujących substancje niebezpieczne czy też w miejscach gromadzenia się dużej liczby osób. Po rozbudowie system pozwoli na przesyłanie sygnałów do około 96 proc. mieszkańców stolicy.

Czytaj też: Regionalny System Ostrzegania: Pilotaż w Warszawie

Przewidziane też przeprowadzenie szerokiej akcji edukacyjnej, która ma poinformować mieszkańców o zagrożeniach, sygnałach alarmowych i komunikatach ostrzegawczych. Planowane jest zorganizowanie dwóch spotkań z mieszkańcami obszaru objętego projektem w ramach programu „Bezpieczne osiedle”. Aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców projektu zaplanowano ponadto przygotowanie materiałów drukowanych informujących o sposobie ogłaszania i odwoływania alarmów, rodzajach komunikatów ostrzegawczych, wskazówek dotyczących postępowania w przypadku ogłoszenia alarmu, danych kontaktowych do służb oraz numerów alarmowych, a także poradnik jak postępować w sytuacjach zagrożeń.

Po rozbudowie system ostrzegania pozwoli zaalarmować 96 proc. mieszkańców Warszawy.Fot. pixabay.com
Po rozbudowie system ostrzegania pozwoli zaalarmować 96 proc. mieszkańców Warszawy.Fot. pixabay.com

Mniej papierów, niższe koszty działania urzędu

Z kolei w ramach usprawnienia kontaktu mieszkańców stolicy z ratuszem utworzony nowy portal e-usług, dzięki któremu w formie elektronicznej udostępniony zostanie szereg wysokiej jakości, nowych lub istotnie udoskonalonych usług administracji publicznej skierowanych do obywateli i przedsiębiorców.

Planowana inwestycja pozwoli na znaczne zredukowanie lub nawet całkowite wyeliminowanie konieczności osobistych wizyt w urzędzie miasta. Ponadto dzięki ograniczeniu liczby dokumentów papierowych obniżą się koszty funkcjonowania UM i administracji. E-usługi będą zapewniały możliwość załatwienia sprawy urzędowej drogą elektroniczną i jednocześnie wprowadzą tzw. personalizację obsługi, tzn. automatyczne dostarczenie konkretnych usług, spersonalizowanych dla użytkownika.

Wykorzystane będą mechanizmy dostosowujące usługi do szczególnych uwarunkowań i potrzeb klienta (np. oferowanie częściowo wypełnionych formularzy, poinformowanie klienta sms-em o zbliżającej się potrzebie wykonania danej czynności urzędowej itp.). Jednorazowe założenie przez klienta konta na portalu (uwierzytelnionego za pomocą ePUAP lub Karty Miejskiej) pozwoli na dostęp do spersonalizowanych usług, a system jednorazowego uwierzytelniania będzie „podążać” za klientem poruszającym się w obrębie zintegrowanego portalu i katalogu usług.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Aby mieszkaniec mógł korzystać z e-usług i m.in. składać pisma musi posiadać podpis elektroniczny, w innym wypadku będzie musiał się pofatygowac do urzedu podpisać wniosek. Poza tym nie da się wyeliminować dokumentów papierowych ponieważ w przypadku oddawania dokumentacji do archiwum i tak będzie tr...zeba ja wydrukować. rozwiń

ss, 2016-07-22 08:41:32 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE