Śląskie prezentuje inwestycje ze środków UE

Inwestycje zrealizowane w województwie śląskim za pieniądze unijne prezentuje kampania urzędu marszałkowskiego pod hasłem "Śląskie sprawdza się!". Projekt kosztował prawie milion złotych.
Śląskie prezentuje inwestycje ze środków UE

Władze woj. śląskiego chcą poprzez kampanię zainteresować mieszkańców regionu rezultatami wydania ok. 1,5 mld euro z funduszy UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2007-2013 (RPO).

Według czwartkowej informacji urzędu marszałkowskiego cały ten regionalny program objął dotąd 4572 różne inwestycje.

Czytaj też: Budżet UE na lata 2014-2020 zatwierdzony

Do prezentacji w ramach kampanii wybrano 22 przedsięwzięcia, wśród nich najefektowniejsze, m.in. Drogową Trasę Średnicową czy nową kolejkę Elka w Parku Śląskim, ważne dla nauki, jak Pracownia Sztucznego Serca w Zabrzu czy Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka w Katowicach lub istotne dla lokalnych społeczności - pływalnię w Rybniku czy halę wielofunkcyjną w Bielsku-Białej.

Dwutygodniowa kampania promocyjna potrwa do końca listopada. Obejmuje przekaz w mediach tradycyjnych (regionalnych i lokalnych), internecie oraz przestrzeni miejskiej. W prasie mają pojawiać się artykuły, wywiady i tradycyjne reklamy, w stacjach radiowych - spoty reklamowe, a na ekranach w komunikacji miejskiej i w serwisach wideo - film reklamowy.

Prócz tego m.in. przy wybranych miejscach przestrzeni publicznej ustawiono instalacje przedstawiające symbol kampanii - żółtą dłoń z wyciągniętym do góry kciukiem i wpisanym w nią graficznym logiem woj. śląskiego. Instalacje są w nocy podświetlane, a umieszczone na nich kody pozwalają połączyć się przez urządzenia mobilne z powiązanymi z nimi internetowymi informacjami czy konkursami.

Szczególnie intensywnie kampania prowadzona ma być właśnie w sieci. Ośrodkiem działań w tej przestrzeni jest strona: slaskiesprawdzasie.pl - powiązana z profilami na portalach facebook i instagram. Niezależnie od kampanii działa też strona: rpo-promocja.slaskie.pl.

Jako najbardziej oryginalny element przedsięwzięcia pod hasłem "Śląskie sprawdza się!" samorządowcy wskazują wideoklip z udziałem jednego ze śląskich wykonawców hiphopowych. Zaprezentowany w czwartek utwór "Śląskim szlakiem" ma przekonywać do pozytywnych zmiana w regionie w konwencji charakterystycznej dla tej subkultury.

Kampanię - na zlecenie wydziału rozwoju regionalnego urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego - zaplanowało i prowadzi konsorcjum agencji reklamowej Eskadra i domu mediowego Starcom. Koszt wszystkich jej elementów to ok. 960 tys. zł

Jak przekazała Beata Goleśna z wydziału rozwoju regionalnego urzędu marszałkowskiego, prowadzenie podobnych działań promocyjnych to obowiązek każdej tzw. instytucji zarządzającej, odpowiedzialnej za wdrażanie programu operacyjnego - czy to regionalnego, czy krajowego. W każdym takim programie znajduje się odpowiedni dział obejmujący działania promocyjne i informacyjne (w obrębie tzw. pomocy technicznej) z przypisanymi do nich środkami.

Ogółem w RPO Woj. Śląskiego 2007-2013 na działania promocyjne i informacyjne (sięgające 2015 r.) wydzielono ok. 4 mln euro. To nie tylko środki na promocję, ale też m.in. na prowadzenie punktów informacyjnych, wydawanie publikacji czy organizację szkoleń dla odbiorców. Działania te koordynują urząd marszałkowski i Śląskie Centrum Przedsiębiorczości.

Cała pula środków RPO Woj. Śląskiego 2007-2013 to ponad 1,747 mld euro.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE