Śląskie w czołówce rankingu MRR

Punkt Informacyjny Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach zajął drugie miejsce w rankingu Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
W ostatnim kwartale ubiegłego roku Pentor Research i Laboratorium Badań Społecznych, na zlecenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, przeprowadziły badanie diagnozujące sposób funkcjonowania Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE). Pod lupą znalazły się 42 miejsca informacji o Europejskim Funduszu Społecznym istniejące przy instytucjach pośredniczących szczebla regionalnego i centralnego.

Punkt Informacyjny EFS działający przy Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach uplasował się na drugiej pozycji w tym rankingu, tylko nieznacznie za województwem pomorskim.

Badanie zostało przeprowadzone metodą tzw. tajemniczego klienta. Do każdego z punktów zgłosiły się (osobiście, telefonicznie oraz drogą e-mailową) osoby w celu uzyskania informacji. Wśród nich znalazła się kobieta chcąca wrócić na rynek pracy po przerwie związanej z urlopem macierzyńskim, student poszukujący informacji do swojej pracy naukowej o funduszach europejskich, pracownik zainteresowany szkoleniami podnoszącymi kwalifikacje, przedsiębiorca zamierzający aplikować w ramach PO KL oraz bezrobotny chcący otrzymać wsparcie z EFS. Znalazł się wśród nich także tzw. „trudny klient” – roszczeniowy, niezdecydowany oraz o różnym poziomie wiedzy na temat Kapitału Ludzkiego.

Badanie było kompleksowe – oprócz obsługi klienta badano umiejscowienie punktu, oznakowanie, dostępność dla osób niepełnosprawnych, stopień prywatności i intymności możliwy do osiągnięcia podczas rozmowy.

Wydział EFS stawia na dotarcie do tych klientów, którzy jeszcze nie uświadamiają sobie korzyści płynących z aplikowania o środki unijne. W tym celu obecne akcje informacyjno-promocyjne są kierowane do potencjalnych klientów poza urzędem, w ich otoczeniu i środowisku. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.