Szkolenia dla pracowników PUP i OPS

Trwa cykl szkoleń prowadzonych w ramach projektu realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego pn. „Profesjonalne kadry – lepsze jutro”.
Szkolenia dla pracowników PUP i OPS

Szkolenia skierowane są do pracowników Ośrodków Pomocy Społecznej i Powiatowych Urzędów Pracy.

Celem cyklu edukacyjnego „Profesjonalne kadry – lepsze jutro” jest podniesienie kwalifikacji pracowników OPS i PUP, w szczególności zatrudnionych na stanowiskach: pracownik socjalny, pośrednik pracy i doradca zawodowy.

Cykl składa się z trzech dwudniowych szkoleń. Szkolenia-warsztaty poprowadzone zostaną przez trenerów – ekspertów w takich dziedzinach jak rynek pracy, pomoc społeczna, komunikacja, obsługa klienta, budowanie wizerunku firmy.

Pierwsze szkolenie odbyło się w dniach 24-25 września w Kołobrzegu. W jego trakcie słuchacze zapoznali się m.in. ze znaczeniem lokalnego systemu ekonomii społecznej w aktywizacji społecznej i zawodowej bezrobotnych klientów PUP i OPS.

Kolejne spotkania będą prowadzone w ramach warsztatów analizujących przypadki bezrobotnego klienta pomocy społecznej. Szkolenia z tej dziedziny odbędą się w dniach 16-17 października w Kołobrzegu oraz 25-26 października w Policach.

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się jak może wyglądać profesjonalne wsparcie klienta oraz jego aktywizacja społeczna i zawodowa, poprzez nawiązanie współpracy między pracownikami OPS i PUP (wymiana informacji, świadomość wspólnego celu działania) z zastosowaniem dostępnych narzędzi pomocy socjalnej (kontrakt socjalny i indywidualne plany działania).

Trzecie szkolenie poświęcone będzie profesjonalnej obsłudze klienta oraz komunikacji na linii: OPS – PUP, Klient – OPS oraz Klient – PUP. Pracownicy OPS i PUP spotkają się 22 i 23 listopada w Kołobrzegu oraz 29-30 listopada w Policach.

Celem tej części prowadzonego w ramach pierwszego cyklu edukacyjnego jest nawiązanie relacji między pracownikami OPS i PUP, którzy będą rekrutowani na szkolenie w ramach swoich powiatów oraz wyposażenie ich w umiejętności profesjonalnej obsługi klienta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.