PARTNER PORTALU
  • BGK

Tramwaje Śląskie złożyły w CUPT projekt za 885 mln zł

  • pt/pap    31 grudnia 2016 - 14:45
Tramwaje Śląskie złożyły w CUPT projekt za 885 mln zł
Projekt nazwano "Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" (fot.ma.prasowe)

• Warty ok. 885 mln zł projekt modernizacji infrastruktury tramwajowej w konurbacji katowickiej złożyła w Centrum Unijnych Projektów Transportowych spółka Tramwaje Śląskie.
• Zakłada on remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km linii oraz zakup 44 tramwajów.




Projekt pn. "Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" ma być realizowany przy wsparciu środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami projekt został podzielony na dwa etapy. W pierwszym z nich prowadzone będą inwestycje już przygotowane lub takie, które nie wymagają dokumentacji środowiskowej.

Zakres prac objętych pierwszym etapem projektu został szczegółowo określony w ogłoszeniu o zamówieniu w procedurze przetargowej na wybór inżyniera kontraktu - właśnie dla zadań pierwszego etapu. Z ogłoszenia przetargowego wynika, że cztery części I etapu projektu obejmą prace szacowane łącznie na 369,8 mln zł.

W pierwszej części pierwszego etapu projektu ujęto: modernizację linii w ciągu ul. 3 Maja w Chorzowie (łącznie 4760 metrów toru pojedynczego), przebudowę linii w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach od ul. Chorzowskiej do ul. Krasickiego (1500 m), modernizację torowiska w ul. Hajduckiej w Chorzowie (1400 m), modernizację torowiska w chorzowskiej ul. Powstańców od ul. Chrobrego do Rynku (700 m), przebudowę infrastruktury wzdłuż ul. Goduli i Niedurnego w Rudzie Śląskiej (3300 m i 900 m), wymianę 4 rozjazdów na pętli Chebzie (50 m) i modernizację torowisk na terenie Zakładu Usługowo Remontowego w Chorzowie (600 m).

W drugiej części zawarto: budowę nowej linii tramwajowej w Sosnowcu od pętli tramwajowej Zagórze do ronda Jana Pawła II (7100 m), przebudowę linii w ciągu ul. Małobądzkiej w Będzinie (6300 m), przebudowę infrastruktury w ciągu ul Będzińskiej w Sosnowcu wraz z tamtejszą pętlą (3000 m), przebudowę torów w jezdni ul. Mariackiej i ul. Żeromskiego w Sosnowcu (1920 m), przebudowę torowiska w ciągu ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej (5600 m) oraz budowę i modernizację infrastruktury w ciągu ul. Piłsudskiego w Sosnowcu od ul. Sobieskiego do trasy S86 (3400 m).

Trzecia część przewiduje: przebudowę infrastruktury wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi w Zabrzu (1200 m) oraz przebudowę mostu nad potokiem Julka w Zabrzu wraz z torowiskiem do ul. Stara Cynkownia w Bytomiu (800 m). W samym Bytomiu prace mają objąć przebudowę infrastruktury wzdłuż ul. Zabrzańskiej od ul. Modrzewskiego do ul. Baczyńskiego (4000 m), przebudowę torowiska od przystanku Arki Bożka do ul. Siemianowickiej (3300 m), przebudowę torowiska w ul. Katowickiej (dobudowa drugiego toru; 1500 m), przebudowę torowiska w ul. Piekarskiej wraz z ul. Sądową (1350 m) oraz przebudowę linii od ul. Sądowej do Stroszka (12800 m).

W czwartej części uwzględniono budowę nowej linii wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach (1000 m), modernizację linii w ciągu ulic Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców w Mysłowicach (1420 m), przebudowę przejazdu przez ul. Knurowską w Zabrzu (110 m), przebudowę torowiska w ciągu ul. Wolności w Zabrzu od ul. Piłsudskiego do ul. Miarki (2850 m) oraz od browaru do granicy z Rudą Śląską (7260 m).

Według wcześniejszych informacji Tramwajów Śląskich plany dotyczące całego projektu obejmowały także bytomskie torowiska wzdłuż ul. Wrocławskiej oraz ul. Frycza-Modrzewskiego (do granicy Rudy Śląskiej), odcinek linii wzdłuż ul. Katowickiej w Chorzowie (od Metalowców do wiaduktu kolejowego), wydzielone odcinki torów w Dąbrowie Górniczej wzdłuż ul. Sobieskiego (od pętli przy Urzędzie Pracy w okolice ul. Sienkiewicza), Królowej Jadwigi (od rejonu ul. Konopnickiej do Alei Róż) oraz Piłsudskiego (od okolic ul. Granicznej do Kasprzaka).





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • asd, 2017-01-04 21:06:09

    A Gliwice sobie tramwaje zlikwidowały i teraz mogę o tej kasie tylko pomarzyć...

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.