Wagony jak nowe dzięki Unii

Cztery oferty wpłynęły w przetargu na modernizację 68 wagonów PKP Intercity, które w przyszłości mają jeździć na trasie Szczecin-Przemyśl.
Wagony jak nowe dzięki Unii
Spółka poinformowała w środę, że szacunkowa wartość zamówienia to 149 mln zł bez VAT. Do przetargu stanęły cztery firmy i konsorcja: H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych; Newag; konsorcjum Tabor Szynowy Opole wraz z Skoda Polska oraz konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki. Teraz komisja przetargowa będzie sprawdzać oferty pod względem formalnym.

PKP Intercity chce, by modernizowane wagony zostały wyposażone m.in. w klimatyzację, instalację elektryczną 230V i gniazdka, tablice świetlne oraz zamknięty układ toalet. Mają też być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz do przewozu sprzętu sportowego. Po remoncie będą one mogły jeździć z prędkością do 160 km/godz.

Przewidywany czas realizacji całego zamówienia to pierwsze półrocze 2013 roku. Głównym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena brutto. Pieniądze na inwestycję będą pochodzić m.in. z funduszy unijnych, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika.

Spółka ma 1,5 tys. dopuszczonych do ruchu wagonów, ale jeszcze przed Euro 2012 chce, by było ich ok. 1,7 tys.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE