Walczą o pozytywny wizerunek miasta

  • Przegląd prasy/Kurier Suwalski
  • 13-01-2011
  • drukuj
W Suwałkach w ramach unijnego projektu TRANS-INFORM powstaje System Identyfikacji Wizualnej. To efekt założeń strategii rozwoju miasta na lata 2010-2015 przyjęty przez suwalskich radnych.
Walczą o pozytywny wizerunek miasta

Nowe logo ma być fundamentem Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta (SIW), którego opracowanie władze Suwałk powierzyły wrocławskiej firmie Metamorphosis Brand Communications. Za zaprojektowanie logo miasto zapłaci wykonawcy 3 tysiące euro, za SIW natomiast niecałe 7 tysięcy euro. Realizację projektu w 80 procentach finansuje Unia Europejska.

Miasto jest produktem, który, jak każdy inny powinien posiadać markę - znak, który będzie wyrażał jego atrakcyjność i budził pozytywne skojarzenia. - Tak jak w wielu sferach życia również między miastami istnieje konkurencja. By do miasta przyjeżdżali turyści, inwestorzy i rosła liczba mieszkańców, musi ono mieć odpowiednie narzędzie, by ich przyciągać. Takim narzędziem jest marka, uporządkowany system wizualny - przekonywał Aleksander Sikora właściciel firmy Methamorphosis, zajmującej się szeroko rozumianym "brandingiem". Firma ma spory dorobek - suwalski projekt jest 23 na jej koncie. Wcześniej dzięki pomocy wrocławskich specjalistów "metamorfozie" poddały się między innymi Koszalin i Sieradz - informuje Kurier Suwalski.

- Istotą marki na najbardziej oczywistym poziomie są znak i nazwa. O ile nazwa jest rzeczą oczywistą, tak znak nie jest - wyjaśnił Sikora. - Logo miasta jest centralnym elementem SIW. Stanowi fundament, na którym buduje się tzw. constanse wizualne, czyli krótko mówiąc, układ stałych elementów graficznych, które pojawiać się będą na różnych nośnikach - wyjaśnia Sikora. Constans określa kolorystykę, układ zdjęć, napisów itp.. Każdy nośnik pionowy, poziomy, okrągły, czy kwadratowy będzie projektowany na określonych zasadach, według stałego wzorca.- Dzięki uniwersalnemu charakterowi znaku, będzie można go używać nawet na nośnikach, których jeszcze nie wymyślono - zapewnia Sikora.

Nowe logo pojawi się na papierze firmowym, identyfikatorach, wizytówkach, okładkach, broszurach i gadżetach promocyjnych oraz "witaczach" przy wjeździe do miasta.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE