PARTNER PORTALU
  • BGK

Walczą o pozytywny wizerunek miasta

  • Przegląd prasy/Kurier Suwalski    13 stycznia 2011 - 08:22
Walczą o pozytywny wizerunek miasta

W Suwałkach w ramach unijnego projektu TRANS-INFORM powstaje System Identyfikacji Wizualnej. To efekt założeń strategii rozwoju miasta na lata 2010-2015 przyjęty przez suwalskich radnych.




Nowe logo ma być fundamentem Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta (SIW), którego opracowanie władze Suwałk powierzyły wrocławskiej firmie Metamorphosis Brand Communications. Za zaprojektowanie logo miasto zapłaci wykonawcy 3 tysiące euro, za SIW natomiast niecałe 7 tysięcy euro. Realizację projektu w 80 procentach finansuje Unia Europejska.

Miasto jest produktem, który, jak każdy inny powinien posiadać markę - znak, który będzie wyrażał jego atrakcyjność i budził pozytywne skojarzenia. - Tak jak w wielu sferach życia również między miastami istnieje konkurencja. By do miasta przyjeżdżali turyści, inwestorzy i rosła liczba mieszkańców, musi ono mieć odpowiednie narzędzie, by ich przyciągać. Takim narzędziem jest marka, uporządkowany system wizualny - przekonywał Aleksander Sikora właściciel firmy Methamorphosis, zajmującej się szeroko rozumianym "brandingiem". Firma ma spory dorobek - suwalski projekt jest 23 na jej koncie. Wcześniej dzięki pomocy wrocławskich specjalistów "metamorfozie" poddały się między innymi Koszalin i Sieradz - informuje Kurier Suwalski.

- Istotą marki na najbardziej oczywistym poziomie są znak i nazwa. O ile nazwa jest rzeczą oczywistą, tak znak nie jest - wyjaśnił Sikora. - Logo miasta jest centralnym elementem SIW. Stanowi fundament, na którym buduje się tzw. constanse wizualne, czyli krótko mówiąc, układ stałych elementów graficznych, które pojawiać się będą na różnych nośnikach - wyjaśnia Sikora. Constans określa kolorystykę, układ zdjęć, napisów itp.. Każdy nośnik pionowy, poziomy, okrągły, czy kwadratowy będzie projektowany na określonych zasadach, według stałego wzorca.- Dzięki uniwersalnemu charakterowi znaku, będzie można go używać nawet na nośnikach, których jeszcze nie wymyślono - zapewnia Sikora.

Nowe logo pojawi się na papierze firmowym, identyfikatorach, wizytówkach, okładkach, broszurach i gadżetach promocyjnych oraz "witaczach" przy wjeździe do miasta.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.