PARTNER PORTALU
  • BGK

Warszawa zyska rowerowe połączenie z Ząbkami

  • JS    17 marca 2017 - 19:38
Warszawa zyska rowerowe połączenie z Ząbkami
W 2018 r. powstanie kolejny, blisko 3-kilometrowy odcinek od ul. Karkonoszy do Bystrej (fot. pixabay)

Już w przyszłym roku Warszawa zyska rowerowe połączenie z Ząbkami.




• Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na drogę rowerową wzdłuż ul. Radzymińskiej.

• Będzie to kontynuacja istniejącej trasy, która kończy się w rejonie ul. Karkonoszy.

• W 2018 r. powstanie kolejny, blisko 3-kilometrowy odcinek od ul. Karkonoszy do Bystrej.

• Droga dla rowerów na ul. Radzymińskiej to już kolejna inwestycja, jaką Warszawa realizuje w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych

 Droga dla rowerów będzie po północno-zachodniej stronie jezdni; jazda rowerem będzie możliwa także po drugiej stronie ulicy bo jest tam jezdnia serwisowa. Równocześnie wybudowane będą droga dla rowerów i chodnik wzdłuż ul. Bystrej do granicy z Ząbkami. Na całym odcinku wzdłuż drogi dla rowerów powstanie także nowy, równy chodnik. Uporządkowana zostanie również zieleń uliczna.

Koncepcję nowej trasy rowerowej opracowano po konsultacjach społecznych. Wykonawca wybrany w przetargu opracuje na jej podstawie szczegółową dokumentację budowlaną i wybuduje drogę. Prace objęte przetargiem to I etap inwestycji. Drugi będzie obejmował odcinek od ul. Bystrej do Trasy Toruńskiej, przebiegający częściowo przez Warszawę, Ząbki i Marki. Inwestycja będzie realizowana wspólnie przez te trzy miasta.

ZIT sprzyja inwestycjom rowerowym

Droga dla rowerów na ul. Radzymińskiej to już kolejna inwestycja, jaką Warszawa realizuje w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, poświęconemu m.in. rozwojowi sieci rowerowej w aglomeracji.

W efekcie współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego, miasta stołecznego Warszawy oraz podwarszawskich gmin wybrano w konkursie do realizacji 13 projektów dzięki którym zostanie powiększona sieć dróg rowerowych w Warszawie i 34 gminach sąsiadujących ze stolicą. Całkowity koszt niemal 330 km tras to prawie 340 mln zł. Samorządy dostaną na to ponad 241 mln zł dofinansowania z funduszy europejskich w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, uwzględnionych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Mazowieckiego 2014-2020.

Dzięki ZIT w Warszawie w tym i kolejnym roku przybędzie kilkadziesiąt kilometrów nowych tras, wzdłuż takich ulic jak Towarowa, Okopowa, Żwirki i Wigury, Powsińska, Wiertnicza, Połczyńska, Kasprzaka, Jagiellońska, Puławska czy Al. Jerozolimskie.

Będzie kolejny konkurs

To był pierwszy konkurs na budowę sieci dróg rowerowych w ramach metropolii, w tym roku planowany jest kolejny nabór wniosków.

Czytaj też: Unijne nabory, konkursy rwą z kopyta

 

W ramach realizacji spójnego systemu sieci tras rowerowych samorządy metropolii warszawskiej zaplanowały ok. 1,1 tys. km tras rowerowych. Sieć dróg rowerowych metropolii warszawskiej utworzy korytarze transportowe zintegrowane z różnymi rodzajami transportu publicznego. Będzie to doskonała alternatywa dla mieszkańców codziennie dojeżdżających do pracy samochodem.

Rower jako codzienny środek transportu to zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza i hałasu, a także poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jednym z głównych kryteriów wyboru konkretnych projektów tras było to, czy tworzą spójne połączenia międzygminne oraz jak wpisują się w istniejącą już sieć. Drugim ważnym argumentem „za” była możliwość dojechania drogą rowerową do przystanku bądź zintegrowanego węzła przesiadkowego transportu publicznego.

Trasy wybudowane w ramach ZIT zostaną jednolicie oznakowane. Charakterystyczne kolorowe rowery będą także elementem planowanych akcji informacyjno-promocyjnych zachęcających mieszkańców metropolii do korzystania z rowerów podczas codziennych dojazdów do pracy, szkoły czy na uczelnię.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.