360 mln zł na linię kolejową na Podkarpaciu

Ponad 360 mln zł kosztować będzie modernizacja linii kolejowej między Sędziszowem Małopolskim (Podkarpackie) a Rzeszowem Zachodnim. Renowacja obejmie m.in. budowę ośmiu peronów i przebudowę piętnastu wiaduktów.
360 mln zł na linię kolejową na Podkarpaciu

Wykonawcą prac będzie Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia. Modernizację rozpocznie się we wrześniu przyszłego roku, a zakończy w 2014 r.

Prace obejmą m. in. modernizację torowiska na długości 21,3 km, budowę ośmiu peronów w miejscowościach: Będziemyśl, Trzciana, Świlcza i Rudna Wielka, oraz budowę bądź przebudowę 15 wiaduktów kolejowych, 3 drogowych oraz sześciu mostów. Będą też w ramach tej inwestycji budowane przejścia podziemne dla pieszych w Sędziszowie, Będziemyślu, Trzcianie i Rudnej. Powstaną ekrany akustyczne o długości 4,3 km.

Koszt przedsięwzięcie wyniesie 363,5 mln zł; inwestycja jest współfinansowana z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

Po modernizacji linii Kraków-Rzeszów pociągi na tej trasie będą jeździć z prędkością 160 km na godzinę. Podróż z Rzeszowa do Krakowa zajmie ok. 1 godzinę 15 minut i będzie krótsza o 71 minut niż obecnie.

W tym roku PKP PLK podpisało już cztery umowy na modernizację linii kolejowej Kraków - Rzeszów. Trasa między tymi miastami została podzielona w sumie na sześć odcinków. Poprzednie trzy umowy dotyczyły odcinków położonych w Małopolsce: Podłęże - Bochnia, Bochnia - Biadoliny, Biadoliny - Tarnów. Łączna wartość podpisanych dotychczas umów na modernizację linii kolejowej między Krakowem i Rzeszowem wynosi ponad 2,2 mld zł.

Linia kolejowa łącząca stolicę Małopolski z Rzeszowem stanowi cześć międzynarodowego korytarza transportowego E30 łączącego Europę Zachodnią ze Wschodnią. Na terenie Polski przebiega od granicy państwa z Niemcami przez Zgorzelec, Węgliniec, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl, prowadząc na Ukrainę - do Lwowa i Kijowa.

Czytaj też:

210,3 mln zł na linie kolejowe w 2011 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE