500 tys. za naprawę przystanków w stolicy

Koszt napraw zniszczonych przez wandali w pierwszej połowie br. przystanków komunikacji wyceniono na ponad 500 tys. złotych - poinformował w poniedziałek Zarząd Transportu Miejskiego. Trwa kampania "Nie toleruj, powiadom" zachęcająca do informowania o aktach wandalizmu.
500 tys. za naprawę przystanków w stolicy
ZTM w Warszawie (zabierz głos/oceń prezydenta) zachęca by powiadamiać o zauważonych aktach wandalizmu, jak niszczenie przystanków, malowanie graffiti czy nielegalne przyklejanie ogłoszeń. Można to zrobić dzwoniąc na numer alarmowy 112 lub 986 albo wysyłając sms na numer 723 986 112. Kampania "Nie toleruj, powiadom" potrwa do końca września.

Czytaj też: ZTM zachęca do walki z wandalami

Zarząd poinformował, że od stycznia do czerwca zamontowano na nowo ponad 500 słupków przystankowych, wymieniono ponad 350 ławeczek i wstawiono prawie 600 szyb. Naprawiono ok. 2 tys. częściowo uszkodzonych wiat. Wandale zniszczyli także prawie 2,5 tys. rozkładów jazdy. Większość z ponad 2,5 tys. wiat przystankowych w stolicy należy do ZTM.

- Za kwotę, którą wydaliśmy na naprawę zniszczeń, moglibyśmy zamontować na przystankach kilkadziesiąt nowych wiat. Dlatego warto się zastanowić i po prostu nie niszczyć. Nie utrudniać pracy i dojazdu do pracy innym - powiedział kierownik działu zarządzania infrastrukturą przystankową ZTM Robert Czapiński.

Poinformował, że oprócz zniszczonych ławeczek, słupków czy szyb, trzeba także usuwać graffiti, nalepki, nielegalnie powieszone plakaty.

- A to też kosztuje - dodał.

Zaznaczył, że ZTM stara się usuwać zniszczenia jak najszybciej, ale niektóre naprawy wymagają więcej czasu - trzeba zamówić i sprowadzić elementy a czasami wyremontować cała wiatę, co z kolei wymaga uzyskania licznych pozwoleń.

- Dlatego efekty naszej pracy często nie są widoczne od razu - powiedział.

Organizatorem trzeciej edycji kampanii "Nie toleruj, powiadom" są ZTM, stołeczna straż miejska, a partnerami m.in. Komenda Stołeczna Policji. Jej celem jest ograniczanie aktów wandalizmu w komunikacji miejskiej.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE