PARTNER PORTALU
  • BGK

600 km rur i kabli przełożono na budowie metra

  • PAP    29 kwietnia 2012 - 16:06
600 km rur i kabli przełożono na budowie metra

Budowniczowie II nitki stołecznej kolejki podziemnej przełożyli prawie 600 km rur i kabli, to prawie tyle, ile wynosi odległość między Warszawą a Berlinem. Prace dotyczą głównie przebudowy sieci podziemnych kolidujących z budową korpusów stacji i wentylatorni szlakowych.




Jak informuje na swojej stronie internetowej główny wykonawca centralnego odcinka II linii metra, budowa stacji jest bardzo często poprzedzana przebudową nierzadko bardzo skomplikowanych sieci instalacji podziemnych. W ścisłym centrum miasta jest ich szczególnie dużo, dlatego proces ich przekładania jest trudny i czasochłonny. Wiąże się to z przeorganizowaniem biegu linii teletechnicznych, ciepłowniczych, gazowych czy elektrycznych.

Czytaj też: Kłopot z oznaczeniem drugiej linii metra

Dodatkowo, część instalacji zostaje rozbudowana o odcinki omijające teren budowy lub zostaje wyłączona z eksploatacji na czas prowadzenia prac.

Jak dodaje wykonawca, najwięcej takich prac prowadzanych jest w obrębie przyszłych stacji Rondo ONZ, Świętokrzyska oraz Nowy Świat. Na ostatniej z wymienionych zakończona została przebudowa sieci kanalizacyjnej w ciągu ulic Świętokrzyskiej i Kubusia Puchatka.

Do tej pory budowniczowie centralnego odcinaka II nitki metra przebudowali bądź położyli: 121 km kabli elektrycznych niskiego, średniego oraz wysokiego napięcia; ponad 446 km kabli telekomunikacyjnych; prawie 5 km sieci ciepłowniczych; ponad 3 km sieci gazowej; prawie 6 km sieci wodociągowej; prawie 7 km sieci kanalizacyjnej.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł, zakończenie prac planowane jest na październik 2013 roku.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.