8 ofert na budowę gdańskiej linii tramwajowej

Wpłynęło osiem ofert na budowę nowej linii tramwajowej w Gdańsku na trasie Siedlce-Piecki Migowo. Miasto przeznaczyło na prace budowlane 149 mln zł brutto. Oferenci zaproponowali koszt budowy od 116 do 184 mln złotych. Linia ma być zbudowana do września 2015 roku.
8 ofert na budowę gdańskiej linii tramwajowej

W piątek w siedzibie spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne zostały otwarte oferty w przetargu na budowę nowej linii tramwajowej w Gdańsku.

Jak poinformowała spółka w komunikacie, najtańszą ofertę w wysokości 116 mln zł złożyło konsorcjum: firma Budowlano-Drogowa MTM Gdynia i Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe "Rajbud" Tczew. Najdroższą ofertę, według której budowa linii ma kosztować 184 mln zł, złożyła spółka Strabag Pruszków.

Ponadto w przetargu oferty złożyły: Intercore Sp. z o.o. Zawiercie, Balzola Polska Sp. z o.o. Warszawa, Construcciones y Promociones Bazola, Sociedad Anonima, Rubau Polska Sp. z o.o. Warszawa, Construcciones Rubau S.A., Oritz Construcciones Y Proyectos S.A., Contratas Y Servicios Ferroviarios S.A., Budimex S.A. Warszawa, Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. Warszawa, Aldesa Construcciones S.A. Madryt oraz WPRD Gravel Sp. z o.o., Gdańsk, Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON Zbigniew Kargul Warszawa, TOR-KAR-SSON Sp. z o.o. Warszawa, ZUE S.A. Kraków.

W komunikacie poinformowano, że oferty są sprawdzane przez komisję przetargową; w przetargu w 100 procentach decyduje cena.

Przetarg dotyczy budowy dwutorowej linii tramwajowej w ulicach: Kartuska, Nowolipie, Rakoczego, o długości ok. 3,6 km od pętli Siedlce do przystanku "Brętowo" Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Piecki-Migowo. Mają powstać tory, rozjazdy i skrzyżowania torów wraz z odwodnieniem i budową sieci trakcyjnej, sterowaniem i ogrzewaniem rozjazdów.

Mają być przebudowane ulice wzdłuż realizowanej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą (przebudowa skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych).

W ramach inwestycji na ulicy Rakoczego planowana jest budowa pierwszych w Gdańsku pasów autobusowo-tramwajowych tzw. PAT, które umożliwią poruszanie się autobusów po torowisku. Projekt zakłada powstanie wspólnych przystanków dla autobusów i tramwajów.

Istniejąca pętla Siedlce ma być przebudowana na węzeł integracyjny uwzględniający ruch tramwajowy, autobusowy, samochodowy, pieszy i rowerowy wraz z budową miejsc postojowych dla samochodów osobowych. Zgodnie z planem, mają być zbudowane ścieżki rowerowe, parkingi rowerowe i chodniki. Budowa może rozpocząć się jesienią bieżącego roku. Na trasie planowanych jest sześć przystanków.

Inwestycja jest częścią Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, koszt jego realizacji szacowany jest na ponad 261 mln zł. Za tę kwotę jest także przewidziany zakup pięciu tramwajów oraz wykonanie przebudowy torowiska wzdłuż ul. Jana z Kolna w Gdańsku. Unijne dofinansowanie ma stanowić ok. 60 procent kosztów kwalifikowanych inwestycji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE