PARTNER PORTALU
  • BGK

Autobus na baterie jeżdzi po Częstochowie

  • Przegląd Prasy/Gazeta Wyborcza Częstochowa    6 lutego 2013 - 07:44
Autobus na baterie jeżdzi po Częstochowie

MPK w Częstochowie rozważa kupno autobusów na baterie.




Jak donosi częstochowska "GW" testowany przez MPK elektrobus musi być doładowywany między porannym a popołudniowym szczytem. W środę pojazd można spotkać na liniach 26 i 12.

Komunalna spółka rozważa zakup ekologicznych autobusów: w ub. roku testowała gazowy, teraz sprawdza elektryczny. W grę może też wchodzić - o ile któryś z producentów zaoferuje takie rozwiązanie - napęd mieszany, gdzie mały silnik na gaz doładowywałby akumulatory, zwiększając zasięg pojazdu.

Czytaj też: Miasta stawiają na elektryczne cięzarówki, autobusy i busy

A jest on główną wadą elektrobusów. Testowany przez MPK polskiej firmy AMZ z Kutna może przejechać 200-230 km. To za mało, by mógł kursować cały dzień. Za to koszty napędu są trzykrotnie niższe niż w autobusach z silnikami Diesla. Z drugiej strony elektrobus kosztuje ok. 1,3 mln zł, podczas gdy podobny pojazd spalinowy 750 tys.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • krzyciel, 2013-02-06 15:41:34

    Pytanie - czy elektryczny autobus jest rzeczywiście ekologiczny? Owszem, sam nie emituje spalin i nie zatruwa środowiska. Ale korzysta z energii elektrycznej, którą jakoś trzeba wytworzyć. Również produkcja baterii i akumulatorów nie jest obojętna dla środowiska. W sumie, to chyba najbardziej ekolog...iczne byłoby jednak spalanie paliwa - konkretnie gazu, który jest paliwem na tyle czystym, że emituje tylko dwutlenek węgla i parę wodną. Owszem, są to gazy cieplarniane, ale tych nie unikniemy również przy wytwarzaniu prądu w klasycznych elektrowniach (które w Polsce jeszcze długo będą podstawową formą energetyki przemysłowej). Co więcej, pojazdy elektryczne mają sprawność (w stosunku do zużytego paliwa) niższą niż pojazdy spalinowe, bo straty energii występują w ich przypadku podwójnie: pierwszy raz przy produkcji prądu i drugi - w silniku elektrycznym.  rozwiń
  • autoidea, 2013-02-06 15:18:18

    Tego typu autobusy są doładowywane za każdym pobytem na końcowej pętli, gdyż doładowanie trwa tylko kilka minut. W ten sposób znika problem ograniczonego zasięgu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.