PARTNER PORTALU
  • BGK

Autobusem z Warszawską Kartą Płatniczą

  • aw    25 marca 2015 - 17:09
Autobusem z Warszawską Kartą Płatniczą
Warszawska Karta Płatnicza to połączenie karty do konta i karty miejskiej (fot. UM Warszawa)

Pasażerowie stołecznej komunikacji publicznej i klienci PKO BP już nie będą musieli nosić ze sobą dwóch kart. Od 1 kwietnia na bankowej karcie będzie można kodować imienne bilety długookresowe.




PKO Bank Polski, we współpracy z Miastem st. Warszawa i tamtejszym Zarządem Transportu Miejskiego wprowadza do oferty Warszawską Kartę Płatniczą.

- Stawiamy na prostotę i wygodę użytkowania. Rozszerzenie funkcjonalności karty płatniczej i możliwość kodowania na niej imiennych biletów długookresowych znacznie usprawni korzystanie z komunikacji miejskiej. Pasażerowie i klienci banku już nie będą musieli nosić ze sobą dwóch kart – od 1 kwietnia wystarczy im tylko jedna. Ponadto część osób, które skorzystają z tej oferty będzie mogło liczyć na zwrot kosztów zakupu jednego biletu okresowego – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Warszawska Karta Płatnicza to połączenie karty do konta i karty miejskiej. Może ją jednak otrzymać tylko ten, kto otworzy lub ma już konto osobiste w PKO. Karta może też trafić do osoby wskazanej przez posiadacza konta, która ma ukończone 13 lat.

Za wydanie karty bank nie pobiera opłat. Opłaty miesięczne lub roczne oraz warunki zwolnienia z nich pozostają takie same, jak dla standardowych kart płatniczych.

Co ważne, podczas wgrywania na kartę biletu komunikacji miejskiej w biletomacie będzie można jednocześnie za niego zapłacić. Przy użyciu jednego plastiku z wgranym biletem możemy podróżować komunikacją miejską w Warszawie, płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych w kraju i zagranicą, w tym również zbliżeniowo oraz w internecie, a jeśli poruszamy się samochodem - zapłacić za parkowanie w parkometrach z logo Visa.

Jak podaje magistrat, na karcie będzie można zakodować imienne bilety długookresowe 30- i 90-dniowe, normalne i ulgowe, ważne w pierwszej, drugiej lub pierwszej i drugiej strefie biletowej. Obecnie bilety długookresowe można kupić i zakodować w ponad 3,3 tys. punktów na terenie Warszawy (biletomatach stacjonarnych, automatach biletowych w autobusach MZA, Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, urzędach pocztowych i kioskach).

Wnioski o Kartę są przyjmowane w każdym oddziale banku. Na Warszawskiej Karcie Płatniczej, tak samo jak na warszawskiej karcie miejskiej, zostanie umieszczone zdjęcie właściciela.

Warszawa jest pierwszym miastem, w którym bank wprowadził takie rozwiązanie. Nie jest to natomiast pierwszy projekt realizowany przez bank wspólnie z władzami samorządowymi.

We Wrocławiu, Szczecinie i Stargardzie Szczecińskim w centrach obsługi mieszkańców działa obecnie pięć opłatomatów. Są to urządzenia samoobsługowe, dzięki którym mieszkańcy mogą dokonać płatności na rzecz miasta używając karty płatniczej czy IKO, czyli mobilnej aplikacji PKO Banku Polskiego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.