Autobusy napędzane gazem dla Słupska

Pięć nowych autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym CNG wprowadziła w sobotę do taboru spółka Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku (Pomorskie).
Autobusy napędzane gazem dla Słupska

Zbudowane w słupskiej fabryce pojazdy Scania Omnicity CNG kosztowały 5,3 mln zł. Ich zakup został w 32 proc. dofinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Sprawdź notowania prezydenta Słupska

Scanie Omnicity CNG zastąpią na trasach Jelcze 120 M i Scanie BR 112. W ten sposób słupski przewoźnik nie będzie już w ogóle korzystał z wysokopodłogowych autobusów, które w sobotę oficjalnie wycofano z eksploatacji.

Czytaj też: Opłacalny hybrydowy autobus to ułuda więc to się nie uda

Po zakupie Scanii Omnicity CNG słupskie MZK będzie eksploatować łącznie 10 autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Pierwsze tego typu pojazdy przewoźnik wprowadził w 2007 r. Były to Irisbusy Citelis 18M.

Słupskie MZK - jak poinformował dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Marcin Grzybiński - obsługuje 16 linii autobusowych o łącznej długości ponad 90 km. Pojazdy rocznie przewożą 16 mln pasażerów.

Tabor słupskiego MZK - jak powiedziała rzeczniczka spółki Anna Szabłowińska - liczy obecnie 64 pojazdy. Średni wiek autobusu wynosi 10 lat.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE