Autobusy tak brudne, że pasażerowie nie wiedzą, kiedy wysiadać


Zima powoduje wiele problemów. Jednym z nich są brudne autobusy i wiaty przystankowe na ulicach większość miast w Polsce. Dlaczego nie są myte?
Autobusy tak brudne, że pasażerowie nie wiedzą, kiedy wysiadać
Autobusy będą czyste gdy się ociepli (fot.ztmwarszawa.pl)

Brudne autobusy to problem nie tylko estetyczny, to także często kłopot z dostrzeżeniem numeru linii, a dla znajdujących się w środku dostrzeżenia, gdzie się znajdują.

Warszawie pasażerowie często pytają, dlaczego zimą stołeczne autobusy są brudne – przyznaje tamtejszy Zarząd Transportu Miejskiego.

ZTM tłumaczy, że jako organizator komunikacji publicznej wymaga od operatorów, aby wozili warszawiaków czystymi pojazdami. - Z drugiej strony zdajemy sobie jednak sprawę, że utrzymanie ich w idealnej czystości zimą, przy tak niskich temperaturach na zewnątrz, może być utrudnione – przyznaje ZTM.

Dlaczego?

Jak się okazuje, największy warszawski operator autobusów, czyli Miejski Zakład Autobusowy, nie myje samochodów w całości, gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej minus 5 stopni Celsjusza.

- W czasie mycia tworzy się tzw. pył wodny, który bardzo łatwo może doprowadzić do zablokowania układów pneumatycznych w pojeździe, które są odpowiedzialne m.in. za sterowanie działaniem układu hamulcowego i zamykanie drzwi. Znajdująca się w szczelinach przy drzwiach woda sprawiłaby, że drzwi by zamarzły. W efekcie pojazd nie mógłby wyjechać w trasę ze względu na niesprawne hamulce i drzwi – tłumaczy ZTM.

Jak dalej tłumaczą urzędnicy, myjnie autobusowe, w przeciwieństwie do samochodowych, nie są wyposażone w funkcję suszenia. Po wyjeździe z takiej myjni na zewnątrz autobus szybko zamieniłby się w „skorupę”. Odkuwanie pojazdu z warstwy lodu byłoby niemożliwe.

Operatorzy nie mają także możliwości garażowania autobusów w ogrzewanych halach. Pojazdy po przeglądach są ustawiane na niezadaszonych placach manewrowo-postojowych.

ZTM wyjaśnia jednak, że operator utrzymuje w czystości elementy wyposażenia, które mają wpływ na identyfikację pojazdu. Podczas obsługi codziennej myte ręcznie są tablice liniowe, miejsca, w których jest umieszczony numer taborowy, tablice rejestracyjne, reflektory, przyciski do otwierania drzwi oraz piktogramy z informacją dla pasażerów.

Z powodu mrozów nie można również myć przystanków, które są równie brudne jak autobusy. Tu mycie na mrozie mogłoby doprowadzić do pękania szyb.

Prognozy pogody zapowiadają w najbliższych dniach ocieplenie, autobusy i przystanki mają więc znów być czyste.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (4)ZOBACZ WSZYSTKIE

Ktos powinien zadbac o czystosc autobusow

BUSOMAT PL, 2017-02-13 20:18:50 odpowiedz

Do gleartes: Najwyraźniej także autkami w Polsce plebs jeździ, gdyż ich większość zimą jest brudna.

Krzysztof, 2017-02-13 16:19:24 odpowiedz

Przecież ten kraj nie istnieje! Kto się będzie przejmował plebsem! Nie stać ich na autka, to nie chodzą piechotą! Grunt, że kaska na konto wpływa, a reszta....

gleartes, 2017-02-13 14:30:53 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE