PARTNER PORTALU
  • BGK

Autobusy tak brudne, że pasażerowie nie wiedzą, kiedy wysiadać

  • pt    13 lutego 2017 - 13:06
Autobusy tak brudne, że pasażerowie nie wiedzą, kiedy wysiadać

Autobusy będą czyste gdy się ociepli (fot.ztmwarszawa.pl)


Zima powoduje wiele problemów. Jednym z nich są brudne autobusy i wiaty przystankowe na ulicach większość miast w Polsce. Dlaczego nie są myte?




Brudne autobusy to problem nie tylko estetyczny, to także często kłopot z dostrzeżeniem numeru linii, a dla znajdujących się w środku dostrzeżenia, gdzie się znajdują.

Warszawie pasażerowie często pytają, dlaczego zimą stołeczne autobusy są brudne – przyznaje tamtejszy Zarząd Transportu Miejskiego.

ZTM tłumaczy, że jako organizator komunikacji publicznej wymaga od operatorów, aby wozili warszawiaków czystymi pojazdami. - Z drugiej strony zdajemy sobie jednak sprawę, że utrzymanie ich w idealnej czystości zimą, przy tak niskich temperaturach na zewnątrz, może być utrudnione – przyznaje ZTM.

Dlaczego?

Jak się okazuje, największy warszawski operator autobusów, czyli Miejski Zakład Autobusowy, nie myje samochodów w całości, gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej minus 5 stopni Celsjusza.

- W czasie mycia tworzy się tzw. pył wodny, który bardzo łatwo może doprowadzić do zablokowania układów pneumatycznych w pojeździe, które są odpowiedzialne m.in. za sterowanie działaniem układu hamulcowego i zamykanie drzwi. Znajdująca się w szczelinach przy drzwiach woda sprawiłaby, że drzwi by zamarzły. W efekcie pojazd nie mógłby wyjechać w trasę ze względu na niesprawne hamulce i drzwi – tłumaczy ZTM.

Jak dalej tłumaczą urzędnicy, myjnie autobusowe, w przeciwieństwie do samochodowych, nie są wyposażone w funkcję suszenia. Po wyjeździe z takiej myjni na zewnątrz autobus szybko zamieniłby się w „skorupę”. Odkuwanie pojazdu z warstwy lodu byłoby niemożliwe.

Operatorzy nie mają także możliwości garażowania autobusów w ogrzewanych halach. Pojazdy po przeglądach są ustawiane na niezadaszonych placach manewrowo-postojowych.

ZTM wyjaśnia jednak, że operator utrzymuje w czystości elementy wyposażenia, które mają wpływ na identyfikację pojazdu. Podczas obsługi codziennej myte ręcznie są tablice liniowe, miejsca, w których jest umieszczony numer taborowy, tablice rejestracyjne, reflektory, przyciski do otwierania drzwi oraz piktogramy z informacją dla pasażerów.

Z powodu mrozów nie można również myć przystanków, które są równie brudne jak autobusy. Tu mycie na mrozie mogłoby doprowadzić do pękania szyb.

Prognozy pogody zapowiadają w najbliższych dniach ocieplenie, autobusy i przystanki mają więc znów być czyste.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (4)

  • BUSOMAT PL, 2017-02-13 20:18:50

    Ktos powinien zadbac o czystosc autobusow
  • Krzysztof, 2017-02-13 16:19:24

    Do gleartes: Najwyraźniej także autkami w Polsce plebs jeździ, gdyż ich większość zimą jest brudna.
  • gleartes, 2017-02-13 14:30:53

    Przecież ten kraj nie istnieje! Kto się będzie przejmował plebsem! Nie stać ich na autka, to nie chodzą piechotą! Grunt, że kaska na konto wpływa, a reszta....