PARTNER PORTALU
  • BGK

Autobusy w Warszawie: Trzech chętnych do obsługi komunikacyjnej stolicy

  • PAP    26 czerwca 2015 - 17:35
Autobusy w Warszawie: Trzech chętnych do obsługi komunikacyjnej stolicy
Z końcem bieżącego roku wygasają dwa duże kontrakty miasta na usługi komunikacyjne (fot. ztm.waw.pl)

W piątek zostały otwarte oferty na obsługę komunikacyjną stolicy 50 krótkimi i 50 przegubowymi autobusami. Nowe autobusy wyjadą na warszawskie ulice 1 stycznia przyszłego roku - poinformował stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego.




Trzy firmy - Europa Express City, Michalczewski i Mobilis - złożyły oferty na obsługę komunikacyjną Warszawy 100 nowymi autobusami. O wybraniu zwycięzcy zdecyduje nie tylko cena, ale m.in. stosowanie alternatywnych źródeł napędu i posiadanie własnej zajezdni.

Europa Express City oferuje przewozy autobusami Autosan Sancity 9le lub Solaris Urbino 8,9le oraz przegubowymi autobusami marki Mercedes-Benz. Swoje usługi wyceniła odpowiednio na 6,97 zł i 8,97 zł za wozokilometr (jednostka obliczeniowa równa jednemu kilometrowi drogi wykonanej przez środki transportu w danym czasie).

Drugą ofertę, w której znalazł się jeden autobus elektryczny i jeden zasilany gazem, złożyła spółka Michalczewski. Firma proponuje przewozy autobusami Solaris Urbino 8,9le i Solaris Urbino 8,9le Electric za 7,77 zł za wozokilometr oraz Solaris Urbino 18 i Solaris Urbino 18 CNG za 10,58 zł za wozokilometr.

Jeżeli przetarg wygra spółka Mobilis, to pasażerów będą wozić autobusy Solaris Urbino 8,9le lub Autosan Sancity 9le oraz Solaris Urbino 18 lub Mercedes-Benz Conecto. Mobilis przewozy autobusami krótkimi wycenił na 6,77 zł za wozokilometr, a przegubowymi na 8,29 zł.

Wszystkie autobusy będą fabrycznie nowe. Będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową oraz systemy lokalizacyjne, które będą miały duże znaczenie w sprawnym zarządzaniu flotą.

Czytaj też: Wiekowy tabor polskich gmin

Oferenci mogli składać swoje propozycje do 18 czerwca. Umowa ze zwycięzcą zostanie zawarta na osiem lat i będzie obowiązywała do końca 2023 r.

Z końcem bieżącego roku wygasają dwa duże kontrakty miasta na usługi komunikacyjne: jedna z Mobilisem, druga z ITS Michalczewski.

Nowe kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty

Przetarg wprowadza nowe kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty - przekonywali w połowie maja przedstawiciele ZTM, informując o przetargu. Co prawda nadal najważniejszym kryterium będzie cena za jeden wozokilometr, ale oferenci dodatkowe punkty zyskają za stosowanie alternatywnych źródeł napędu, a w przypadku przegubowych pojazdów za długość przekraczającą 18,5 m. Dodatkowo premiowane będą także autobusy z pięcioma drzwiami. Wszystkie autobusy mają być wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, a także tapicerkę z symbolami miasta.

Jednak wymagania ZTM-u nie dotyczą samych pojazdów. Zarząd wprowadził wymóg posiadania przez operatorów odpowiedniego zaplecza technicznego (zajezdni), gdzie pojazdy będą sprzątane, myte i naprawiane. ZTM będzie na bieżąco sprawdzał stan taboru. Ponadto przewoźnik zostanie zobowiązany do zatrudniania swoich pracowników na pełen etat, co ma wyeliminować przekraczanie przez kierowców czasu pracy i tym samym poprawić bezpieczeństwo komunikacji publicznej. Od kierowców z zagranicy będzie wymagana średniozaawansowana znajomość języka polskiego i topografii Warszawy.

Nowa umowa także po raz pierwszy przewiduje mechanizm oceny jakości świadczonych usług i przyznawania premii za jakość przekraczającą oczekiwania ZTM-u. Premiowana będzie ponadprzeciętna punktualność, niezawodność oraz brak uchybień takich jak np. brak działającej tablicy z numerem linii.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.