Będą tory na lotnisko

PKP ogłosiło przetarg na rewitalizację i modernizację linii, która może połączyć Olsztyn z lotniskiem w Szymanach.
Będą tory na lotnisko

Przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych przy rewitalizacji i modernizacji linii kolejowych Olsztyn - Szymany, które w przyszłości połączą stolicę regionu z modernizowanym lotniskiem, ogłosiły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zmodernizowane linia kolejowa o długości ponad 50 km ma w przyszłości połączyć Olsztyn z regionalnym lotniskiem w Szymanach pod Szczytnem. Władze samorządowe województwa liczą, że nie tylko ułatwi to podróżowanie mieszkańcom, ale także przyciągnie turystów i inwestorów. Pociąg z lotniska do Olsztyna ma jechać około 49 min., wliczając w to postoje na wszystkich stacjach.

Jak poinformowała we wtorek Ewa Symonowicz-Ginter z PKP Polskich Linii Kolejowych, modernizację linii kolejowej podzielono na dwa etapy. W pierwszym, na który ogłoszono właśnie przetarg, ma być wyremontowany odcinek ze Szczytna do linii kolejowej nr 219 Olsztyn - Ełk oraz odcinek z Szyman do Szczytna. W drugim etapie ma powstać połączenie kolejowe z Szyman do terminalu Portu Lotniczego "Mazury".

Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013. Zarząd województwa przeznaczył na ten cel ponad 112 mln zł, co stanowi 73 proc. wartości projektu.

Dawne wojskowe lotnisko w Szymanach funkcjonowało do 2004 r., brakowało jednak funduszy na jego modernizację. Od trzech lat 60 proc. udziałów ma w nim European Buisness Partners. Pozostali udziałowcy to firmy prywatne, samorząd wojewódzki, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i miasto Szczytno. Jesienią 2010 r. port został ponownie otwarty dla ruchu lotniczego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

Dziwne rzeczy dzieją się w odnowionym układzie Olsztyńskim bis. Marszałek województwa Jacek Protas zablokował wartą 250mln. euro inwestycję budowy lotniska pod Olsztynkiem (miejscowość leżąca blisko Olsztyna na skrzyżowaniu dróg Warszawa - Gdańsk – Olsztyn będącą o wiele lepszą lokalizacją... niż Szymany do których prawie 2 godzinny dojazd z Olsztyna krętą wąską drogą jest wielkim nieporozumieniem). Inwestycję miał w całości sfinansować prywatny inwestor z Niemiec, więc nas jako podatników ta inwestycja by nie obciążała, problem w tym iż byłaby to wolnorynkowa konkurencja dla spółki z Izraela z którą Urząd Marszałkowski jest powiązany finansowo (wiele osób twierdzi że dofinansowywanie prywatnej spółki z pieniędzy publicznych jest nielegalne). rozwiń

ja, 2011-03-03 17:24:41 odpowiedz

Najwyższy czas na tego typu przedsięwzięcia. Na pewno się uda.

Procesorek, 2011-03-02 12:24:02 odpowiedz

Ale kiedy?Znowu za 10lat? Poczekamy,zobaczymy !

ZJADACZ S., 2011-03-01 23:25:56 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE