Będzie kolej aglomeracyjna

  • AT/mat. pras.
  • 26-10-2011
  • drukuj
Rozwinięty system park&ride, bilety komunikacji miejskiej w pociągach całej aglomeracji wrocławskiej oraz pociągi jeżdżące tak często jak miejskie autobusy – to wszystko dzięki porozumieniu, podpisanemu 26 października przez 26 dolnośląskich samorządów.
Będzie kolej aglomeracyjna

Porozumienie w sprawie współpracy w zakresie organizowania i funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego na terenie aglomeracji wrocławskiej zostało wypracowane między samorządem Dolnego Śląska (zabierz głos/oceń marszałka), a Wrocławiem (zabierz gło/oceń prezydenta).

 Inicjatorzy porozumienia zaprosili do współpracy samorządy z obszaru aglomeracji wrocławskiej czyli powiat legnicki, oleśnicki, świdnicki, trzebnicki, wałbrzyski (zabierz głos/oceń prezydenta), wołowski, wrocławski, Brzeg Dolny, Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Prusice, Siechnice, Środę Śląską, Wołów, Żmigród, miasto i gminę Świdnica (zabierz głos/oceń prezydenta), Czernicę, Długołękę, Malczyce, Mietków, Miękinię, Oleśnicę i Wisznię Małą.

Czytaj też: Utworzą kolej aglomeracyjną

Samorządy chcą wspólnie opracować spójną, zrównoważoną koncepcję publicznego transportu zbiorowego na wszystkich szczeblach samorządu. Zgodnie z założeniami koncepcja taka ma powstać w ciągu 1,5 roku.

Współpraca ta ma doprowadzić między innymi do zagęszczenia kursowania pociągów na liniach aglomeracyjnych tak, aby stały się realną alternatywą dla miejskiej komunikacji autobusowej. Nie mniej istotne jest zagospodarowanie istniejących przystanków kolejowych oraz budowy nowych przystanków w pobliżu dużych osiedli. Związane jest z tym organizowanie punktów przesiadkowych obok przystanków kolejowych (park&ride).

To jednak tylko część udogodnień, z których będą mogli korzystać pasażerowie. Dzięki podpisanemu porozumieniu będzie też możliwe wprowadzenie wspólnego systemu sprzedaży biletów. Zgodnie z założeniami, na terenie aglomeracji, powstałaby zintegrowana taryfa biletowa, umożliwiająca łatwe korzystanie z transportu drogowego i szynowego. Oznacza to, że „UrbanCard", czyli Wrocławska Karta Miejska mogłaby być wykorzystywana do płacenia za pociągi na obszarze aglomeracji wrocławskiej.

Podpisane porozumienie umożliwia też organizowanie transportu autobusowego w terenie słabo zurbanizowanym, gdzie linie kolejowe są nierentowne oraz zakup i modernizację nowego taboru.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

jesteśmy za!!!!

Jestem za!, 2011-10-27 12:16:31 odpowiedz

Bardzo ładna koncepcja. Szkoda tylko, że skończy się jak zwykle.

pieszy pasażer, 2011-10-27 11:21:51 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE