Bilety okresowe w Poznaniu tylko na kartę PEKA

- Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu poinformował 15 kwietnia, że od maja sprzedaż biletów okresowych będzie możliwa tylko poprzez Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną (PEKA) . Dotychczas funkcjonująca KOMkarta przestanie działać 30 kwietnia.
Bilety okresowe w Poznaniu tylko na kartę PEKA

Karta PEKA zastąpi KOMkartę, którą w Poznaniu wprowadzono w 2003 roku. Jak poinformował na konferencji prasowej ZTM, przez 11 lat wydano ich ok. 350-400 tys.

Dyrektor ZTM Bogusław Bajoński przyznał, że PEKA to duży projekt informatyczno-telekomunikacyjny, który sprowadza się nie tylko do budowy nowej platformy obsługi pasażerów, ale pozwala również m.in. lepiej zaplanować rozkłady jazdy autobusów i tramwajów.

Proces wymiany kart rozpoczął się 1 października 2011 roku. Do wtorku wyrobiono niemal 200 tys. kart PEKA. W kwietniu codziennie Zarząd Transportu Miejskiego otrzymuje średnio 350 wniosków, a od początku 2014 roku wydano ok. 53 tys. kart. Rzecznik prasowy ZTM Bartosz Trzebiatowski dodał, że proces wyrobienia karty trwa obecnie ok. 5 dni.

Zarząd Transportu Miejskiego zwiększył w kwietniu liczbę punktów sprzedaży biletów okresowych do 70. W najbliższym czasie zostanie uruchomionych kolejnych 30, a docelowo będzie ich ok. 200. Ponadto planowana jest wymiana obecnie funkcjonujących 50 biletomatów na urządzenia, które będą obsługiwały Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną. Pasażerowie będą w przyszłym roku mogli korzystać również z 70 nowych biletomatów.

1 lipca w Poznaniu uruchomiona zostanie nowa taryfa komunikacyjna, która polega na zmianie sposobu naliczania opłat z czasowego na przystankowy. Pasażerowie korzystający z biletów okresowych będą mogli wybrać długość doładowania według uznania. Dla turystów pozostawiono możliwość zakupu kilku rodzajów biletów czasowych od 10 minutowego do 72-godzinnego. Od lipca będzie również można doładować bilety przez internet.

Osoba, która będzie korzystać z nowego biletu przystankowego, za przejazd zapłaci od 0,60 gr za pierwszy przystanek do 0,08 gr za dziesiąty i kolejne. Dotychczas pasażerowie sporadycznie korzystający z komunikacji płacili za przejazd biletami czasowymi, z których najtańszy 15-minutowy kosztował 2,80 zł.

Według szacunków urzędników w przypadku biletu przystankowego pasażer korzystający z pojazdu na dystansie do siedmiu przystanków minimalnie zyska w stosunku do biletu 15-minutowego, jednak przejeżdżając kolejne przystanki, zapłaci więcej niż dotychczas.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE