PARTNER PORTALU
  • BGK

CUPT rozstrzygnął konkurs na dofinansowanie taboru kolejowego

  • MIW    7 lutego 2018 - 14:16
CUPT rozstrzygnął konkurs na dofinansowanie taboru kolejowego
Nowy tabor ma się pojawić m.in. w Kolejach Dolnośląskich (fot. www.umwd.dolnyslask.pl)

Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, SKM-ki w Warszawie i Trójmieście, a także województwo wielkopolskie, małopolskie i podkarpackie otrzymały ponad 1,2 mld zł dofinansowania na zakup nowego taboru.




Centrum Unijnych Projektów Transportowych podało w poniedziałek 5 lutego wyniki dwóch konkursów. Pierwszy dotyczył rozwoju kolejowej sieci TEN-T, drugi natomiast rozwoju transportu kolejowego poza TEN-T.

Czytaj: Ministerstwo Rozwoju zakontraktowało prawie 60 proc. funduszy z POIiŚ

W pierwszym z konkursów, gdzie o dofinansowanie mogły się ubiegać projekty mające na celu zakup lub modernizację taboru kolejowego do realizacji przewozów pasażerskich o charakterze ponadregionalnym w sieci TEN-T, kwotę 402,5 mln zł otrzymały PKP Intercity na unowocześnienie wagonów i lokomotyw w ramach projektu „Kolej na dobre połączenia ”.

Czytaj: Przetargi na tramwaje i pociągi. Rozstrzygnięcia, odwołania, postępowania w toku

W drugim konkursie natomiast o dofinansowanie mogły ubiegać się projekty dotyczące kolei poza obszarami TEN-T lub kolei miejskich. Ostatecznie do dofinansowania wybrano następujące projekty: zakup taboru dla aglomeracyjnych przewozów pasażerskich na obszarze Poznańskiej Kolei Metropolitalnej (zgłaszającym było województwo wielkopolskie, kwota dofinansowania – 48,7 mln zł), zakup 10 nowych EZT do obsługi przewozów aglomeracyjnych oraz unowocześnienie zaplecza utrzymania taboru (zgłaszającym było PKP SKM Trójmieście, kwota dofinansowania – 160 mln zł), zakup taboru dla obsługi ruchu we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym (zgłaszającym były Koleje Dolnośląskie, kwota dofinansowania – 85, 1mln zł), zakup 55 nowych EZT przez Koleje Mazowieckie (łączna kwota dofinansowania – ok. 580 mln zł), rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego (zgłaszającym była Szybka Kolej Miejska w Warszawie, kwota dofinansowania – 202, 6 mln zł), zakup EZT-ów na potrzeby rozwoju kolei małopolskich (zgłaszającym było województwo małopolskie, kwota dofinansowania – 32,6 mln zł) oraz budowa taboru wraz z budową zaplecza technicznego w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (zgłaszającym było województwo podkarpackie, kwota dofinansowania – 116,8 mln zł).

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.