Dofinansowanie linii Wrocław - Poznań

Komisja Europejska dofinansuje modernizację linii kolejowej Wrocław - Poznań w granicach województwa dolnośląskiego.
Dofinansowanie linii Wrocław - Poznań
Komisja Europejska przyznała ok. 321 mln euro dofinansowania do modernizacji linii Wrocław - Poznań, od Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego - poinformowała w środę na stronie internetowej zarządzająca torami spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Dofinansowana inwestycja dotyczy kompleksowej przebudowy linii kolejowej na odcinkach Wrocław Grabiszyn - stacja Skokowa (36,5 km) oraz od stacji Żmigród do granicy woj. dolnośląskiego (13,3 km). Na odcinku Skokowa - Żmigród (8,2 km) mają być zbudowane ekrany akustyczne i droga.

Jak wyjaśnił rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji w PKP PLK Robert Kuczyński, spółka rozpisała już przetargi na realizację inwestycji na obu odcinkach. "Na razie spływają oferty, na przełomie tego i przyszłego roku będziemy chcieli wyłonić wykonawcę" - wyjaśnił rzecznik.

Kolejarze chcą, by na linii Wrocław - Poznań pociągi pasażerskie mogły rozwijać prędkość 160 km/godz., a towarowe 120 km/godz. Pozwoli to skrócić czas przejazdu w stosunku do obecnego rozkładu jazdy od 30 do 60 minut w przypadku pociągów w ruchu pasażerskim oraz o 45 minut dla pociągów towarowych.

Liczą także na to, że zmodernizowana linia będzie bezpieczniejsza - będzie na niej mniej przejazdów dla samochodów, ponieważ zastąpią je tunele i mosty. Przebudowane mają być także perony, które zostaną wyposażenie w pochylnie lub windy dla osób niepełnosprawnych. Mają też powstać specjalne przejścia dla dzikich zwierząt.

Linia kolejowa Wrocław - Poznań jest dwutorowa i zelektryfikowana. Ma długość 162 km. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.