PARTNER PORTALU
  • BGK

Droga do wspólnego biletu kolejowego wciąż daleka

  • wnp.pl    15 listopada 2016 - 15:54
Droga do wspólnego biletu kolejowego wciąż daleka
Pasażerowie skarżą się na brak możliwości kupna w kasie lub w automacie biletów na przejazd pociągami różnych przewoźników (Fot. Shutterstock.com)

W celu motywowania przewoźników do podnoszenia standardu obsługi pasażerów, prezes Urzędu Transportu Kolejowego organizuje spotkania przewoźników w sprawie nawiązania współpracy dotyczącej wzajemnej sprzedaży biletów.




Takie spotkania odbyły się np. pomiędzy przedstawicielami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej a PKP Intercity. Efektem tego było nawiązanie pomiędzy nimi współpracy w zakresie wzajemnej sprzedaży biletów – poinformowało nas biuro prasowe UTK, w odpowiedzi na pytanie o rolę urzędu w tej, newralgicznej dla pasażerów, sprawie.

Czytaj też: Wspólny bilet kolejowy załagodzi spór regionalnych przewoźników?

Tak też ocenia ją urząd, który stwierdził niedawno, że docierają do niego skargi pasażerów na brak możliwości kupna w kasie lub w automacie biletów na przejazd pociągami różnych przewoźników. Szczególnie dotyczy to dłuższych tras, łączących małe miejscowości. Podróżny nie ma wówczas możliwości zakupu biletu na całą trasę podróży.

Pomimo coraz popularniejszego kupowania biletów przez internet czy przy wykorzystaniu aplikacji na smartfony, bilety sprzedawane w kasach czy automatach wciąż są bardzo rozpowszechnione, ocenia UTK.

Rozwiązaniem, do którego powinniśmy dążyć w Polsce, jest możliwość zakupu dowolnego biletu kolejowego w każdym automacie i kasie, na każdej stacji, stwierdza UTK.

Ponadto przewoźnicy powinni sprzedawać bilety innych przewoźników na swoich stronach internetowych. Chodzi zarówno o zakup biletów bezpośrednich, jak i przesiadkowych, bez konieczności kupowania biletu na stronie każdego przewoźnika oddzielnie.

„Nie należy też każdorazowo wymuszać zakładania konta klienta na portalu przewoźnika” – podkreśla urząd.

Przypomina on, że dostępność biletów znalazła także odzwierciedlenie w przepisach prawa unijnego. Zgodnie z projektem IV pakietu kolejowego, państwa członkowskie mogą wymagać, aby przedsiębiorstwa kolejowe uczestniczyły we wspólnym systemie informacyjnym i zintegrowanym systemie biletowym lub aby zdecydowały o utworzeniu takiego systemu przez innych przedsiębiorców.

Więcej czytaj na wnp.pl

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.