PARTNER PORTALU
  • BGK

Drogie trójmiejskie sprzątanie

  • Przegląd prasy/Dziennik Bałtycki    5 maja 2011 - 07:10
Drogie trójmiejskie sprzątanie

Śmiecenie nie jest w cenie – ostrzega gdańska Straż Miejska i rozpoczyna kampanię edukacyjno-informacyjną pod hasłem „Nie śmieć, to kosztuje!”.




Projekt dotyczy zarządzania gospodarką odpadami, którego podstawą ma być segregacja śmieci i kształtowanie nawyku nieśmiecenia – pisze „Dziennik Bałtycki”.

W ramach akcji na terenie całego Gdańska zaczęły się już pojawiać specjalne plakaty. Znajduje się na nich apel skierowany nie tylko do mieszkańców, ale także turystów, którzy odwiedzają Gdańsk: „Chcesz czystych ulic, lasów, plaż, zacznij zmiany od siebie. Nie wyrzucaj butelki na plaży, puszki na ulicy czy worka ze śmieciami na dzikie wysypisko”. Billboardy zawisną w 75 punktach miasta.

W tym roku na oczyszczanie, utrzymanie terenów zielonych oraz dróg publicznych Gdańsk wyda z budżetu 8,248 mln zł. Gdynia w ubiegłym roku wydała na to ponad 18 mln zł, w tym planuje ponad 21 mln zł.

Sopot na samo oczyszczanie terenów miejskich daje w tym roku blisko 3,5 mln zł. Prawie drugie tyle na utrzymanie terenów zielonych. Na zakup samego sprzętu do sprzątania miasto wyda 85 tys. zł – podaje „Dziennik Bałtycki”.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Stach Głąbiński, 2011-05-05 10:30:37

    Wątpię w skuteczność plakatów, gdy jednocześnie zaniedbane jest porozumienie z mieszkańcami, pobudzające ich aktywność informowanie o trudnościach i publiczne (np. w Internecie) publikowanie i omawianie ich opinii