Dwie firmy w przetargu na dostawę pociągów w Małopolsce

- Bydgoska firma Pesa i nowosądecki Newag złożyły oferty w przetargu ogłoszonym przez województwo małopolskie na dostawę dziesięciu elektrycznych pociągów do obsługi linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Dwie firmy w przetargu na dostawę pociągów w Małopolsce

Jak poinformował w czwartek rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Piotr Odorczuk oferta Pesy opiewa na 132,1 mln zł (w tym 118,9 mln zł za dostawę pojazdów, a blisko 13,2 mln zł za ich serwisowanie), a oferta Newagu na 143,2 mln zł (w tym 121,9 za dostawę pojazdów i 21,3 mln zł za serwis).

"Złożone oferty zostaną ocenione przez komisję przetargową, rozstrzygnięcia należy spodziewać się do końca sierpnia" - powiedział Odorczuk.

Samorząd województwa małopolskiego chce kupić sześć pojazdów w wersji trójczłonowej oraz cztery w wersji dwuczłonowej. Jak określono w warunkach przetargu mają to być pojazdy niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w system informacji pasażerskiej, monitoring oraz windy dla niepełnosprawnych pasażerów. Ich maksymalna prędkość wyniesie do 160 km/h.

Wersja trójczłonowa ma zabierać co najmniej 290 pasażerów, w tym minimum 138 na miejscach siedzących. W wersji dwuczłonowej przewidziano co najmniej 190 miejsc, w tym 92 siedzące. Nowy tabor będzie wykorzystywany do wykonywania aglomeracyjnych kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa małopolskiego.

Władze województwa planują, że dostawa nowych pociągów nastąpi w trzecim i czwartym kwartale przyszłego roku oraz pierwszym kwartale 2015 roku. Inwestycja współfinansowana jest ze środków unijnych w ramach Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.

W czerwcu tego roku samorządy czterech województw południowej Polski rozstrzygnęły przetarg na dostawę 19 nowoczesnych trójczłonowych pociągów, z których sześć trafi do Małopolski. Pociągi dostarczy do końca 2014 roku nowosądecki Newag. W sumie 19 składów dla województw: małopolskiego, świętokrzyskiego, śląskiego i podkarpackiego będzie kosztowało ponad 313 mln zł. Na ostateczną cenę, oprócz zakupu pociągów za 279 mln, złożyły się także koszty serwisowania taboru, wycenione na ponad 30 mln zł.

Pojazdy będą obsługiwać trasy kolejowe łączące wszystkie cztery województwa. W przypadku województwa małopolskiego będą to połączenia z Krakowa do Rzeszowa, Katowic, Rybnika oraz Ostrowca Świętokrzyskiego.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU