Dwóch chętnych na przebudowę torowisk

Dwóch wykonawców chce modernizować 8 km szczecińskich torowisk tramwajowych. Oferty, które otwarto w piątek, dotyczą kwot ok. 80 mln zł i 115 mln zł - poinformował Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.
Swoje oferty złożyli konsorcjum trzech firm: Tor-Kar-Sson Warszawa, Z.U.E. S.A. z Krakowa i Strabag Pruszków, które ofertę skalkulowało na kwotę nieco ponad 115 mln zł oraz Energopol Szczecin, który prace wycenił na blisko 89 mln zł.

Łącznie przebudowanych będzie ponad 8 km torów tramwajowych łączących Szczecin po dwóch stronach Odry.

Powstanie także wspólny pas autobusowo-tramwajowy na ul. Energetyków, wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe na ul. Gdańskiej, śluza dająca priorytet pojazdom komunikacji miejskiej wjeżdżającym na Most Długi od strony ul. Energetyków.

Wykonawca na przeprowadzenie prac będzie miał 270 dni od podpisania umowy.

Jak podkreśla Dariusz Wołoszczuk z Zarządu, przebudowa torowisk pomiędzy prawo a lewobrzeżem Szczecina ma usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej pomiędzy obiema częściami miasta, a w połączeniu z budowaną obecnie trasą Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju sprawić, że komunikacja tramwajowa będzie atrakcyjna zarówno pod względem czasu podróży jak i komfortu.

Szczecin planuje do 2015 r. przeznaczyć łącznie ponad 273 mln zł na modernizację torowisk tramwajowych i zajezdni. W mieście zmodernizowanych zostanie blisko 20 km torów. Prace mają być dofinansowane z funduszy unijnych kwotą 131 mln zł. Część prac zakończono; obecnie trwają kolejne na kilku ważnych arteriach miasta.

Miasto realizuje też inne inwestycje w komunikację miejską, m.in. pierwszy etap projektu Szczeciński Szybki Tramwaj. Do marca 2014 r. Szczecin ma otrzymać 22 kupione przez spółkę Tramwaje Szczecińskie pojazdy niskopodłogowe Swing o łącznej wartości ponad 241 mln zł; blisko 116 mln zł na ten cel ma pochodzić z Unii Europejskiej.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU