PARTNER PORTALU
  • BGK

Dziesięć odwołanych pociągów

  • PAP    16 października 2012 - 07:35
Dziesięć odwołanych pociągów

Dziesięć pociągów odwołały we wtorek Przewozy Regionalne w woj. śląskim. Chodzi m.in. o pociągi kursujące pomiędzy Katowicami a Bielsko-Białą oraz Katowicami i Wodzisławiem.




W czterech przypadkach ma być zapewniona autobusowa komunikacja zastępcza.Odwołanie pociągów to efekt braku obsady maszynistów, którzy w piątek zaczęli składać pracodawcy zwolnienia lekarskie.

Czytaj też: Przewozy Regionalne będą strajkować

Na L4 jest 43 z nich. Jak poinformowała Bożena Fajkis ze śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych, w związku z brakiem maszynistów spółka we wtorek odwołała już niektóre pociągi, a dwie trasy są zagrożone odwołaniem. Nie pojechał już pociąg z Kozłowa do Katowic z godz. 5.15.

Na torach nie pojawią się też pociągi na co dzień jeżdżące z Katowic do Kielc (g. 7.38, odcinek Katowice-Kozłów), z Bielska-Białej do Katowic (g. 8.00), z Katowic do Wodzisławia (g. 8.15), z Wodzisławia do Katowic (g. 11.35) oraz Katowic do Bielska-Białej (g. 22.46).

Spółka odwołała też pociągi relacji Oświęcim – Czechowice – Oświęcim z godz. 4.18 i 18.30 oraz Czechowice-Oświęcim z 22.45 i 15.59. W tych czterech przypadkach pasażerowie mogą liczyć na autobusową komunikację zastępczą.

Bożena Fajkis powiedziała, że poza już odwołanymi zagrożone są dwa inne pociągi – Katowice-Bielsko z godz. 15.15 i Bielsko-Katowice z g. 8.55. Spółka szuka maszynistów, którzy mogliby poprowadzić te składy.

Pociągi Przewozów Regionalnych na trasie Sosnowiec Główny – Katowice – Tychy Lodowisko prowadziło będzie pięciu maszynistów wypożyczonych przez należącą do samorządu woj. śląskiego spółkę Koleje Śląskie. W piątek, sobotę i niedzielę Koleje Śląskie jeździły na tej trasie własnymi pociągami, łącznie uruchamiając w te dni 82 kursy.

<!-- pagebreak //-->

W sobotę i niedzielę PR odwołały w regionie łącznie 16 pociągów. Tylko częściowo udało się je zastąpić dodatkowymi kursami Kolei Śląskich, komunikacją autobusową i umożliwieniem podróży pasażerów PR pociągami TLK, spółki PKP Intercity. W poniedziałek na tory nie wyjechało osiem pociągów. Aktualne informacje na temat kursowania pociągów podróżni mogą otrzymać pod numerami telefonów: 782 554 681 i 782 554 440.

W minioną środę Przewozy Regionalne nie wypłaciły w terminie wynagrodzeń ponad 1,4 tys. pracownikom śląskiego zakładu wskazując, że marszałek woj. śląskiego zaprzestał regulowania należności za przewozy. W tej sytuacji spółka – jak mówili jej przedstawiciele – zmieniła priorytety płatnicze na rzecz utrzymania regulowania bieżących zobowiązań wobec zarządcy kolejowej infrastruktury i dostawcy energii.

Marszałek woj. śląskiego Adam Matusiewicz argumentował brak płatności na rzecz PR faktem, że zakończona w połowie roku ostatnia umowa okresowa na przewozy nie została ani rozliczona, ani aneksowana. Mimo to samorząd w pierwszych dniach października przelał PR pewną transzę należności, które z takiej umowy wynikałyby (ok. 10 mln zł).

W piątek marszałek przelał kolejną transzę (ok. 11 mln zł) wyrażając przy tym nadzieję, że umożliwi to wypłatę zaległych wynagrodzeń. W reakcji zarząd PR zdecydował o wypłacie połowy zaległego wynagrodzenia za wrzesień wszystkim pracownikom śląskiego zakładu Przewozów Regionalnych.

Z powodu sytuacji w śląskim zakładzie Przewozów Regionalnych Rada Krajowa Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce podjęła w poniedziałek uchwałę o rozpoczęciu pogotowia strajkowego we wszystkich zakładach spółki. „Aktywnymi działaniami” wspierającymi kolegów ze Śląska zagroził też Związek Zawodowy Dyżurnych Ruchu PKP, który zachowanie szefów spółki określił jako „skandaliczne i bulwersujące opinię publiczną”.

W czerwcu zarząd woj. śląskiego zdecydował o powierzeniu swojej spółce Koleje Śląskie wszystkich przewozów kolejowych w regionie; Przewozy Regionalne mają tam jeździć tylko do grudniowej zmiany rozkładu jazdy. W reakcji zarząd PR poinformował o likwidacji w tym terminie swojego śląskiego zakładu i zwolnieniu większości z 1874 pracujących tam wówczas osób.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.