PARTNER PORTALU
  • BGK

EEC 2016: Galerie handlowe jednak w centrach miast?

  • Michał Nowak    20 maja 2016 - 11:47
EEC 2016: Galerie handlowe jednak w centrach miast?
Galeria handlowe wpływają na rozwój miast (fot.pixabay.com)

Galerie handlowe są czyste, ciepłe i wszystko mamy w nich pod ręką. Czy właśnie dlatego zabiły życie w centrach miast?




Jak mówi Jacek Terebus, wiceprezydent Płocka, galerie handlowe zniszczyły śródmieście w Płocku. - W naszym mieście powstały dwie galerie w stosunkowo nowym osiedlu, które zamieszkuje ok. 30 tys. osób. To jest teraz małe oddzielne miasto. Ta przestrzeń stała się bardzo wygodna do mieszkania, ludzie chętnie kupują tam mieszkania, bo tam mają wszystko.

Wiceprezydent Płocka przyznaje, że miasto stara się przywrócić centrum do życia, ale nie jest to łatwe.

- Trzeba też wpłynąć na mentalność ludzi. Nie mamy mieszkańców na starówce, bo ludzie nie spędzają tam weekendów, ale idą za komercją i spędzają czas tam gdzie mają blisko miejsce zamieszkania - mówi Terebus i dodaje, że problem pojawia się wtedy, gdy galerie zostają wynoszone poza ścisłe centrum miasta, ciągnąc za sobą mieszkańców.

Na kwestie ulokowania galerii handlowych zwraca uwagę Bogusław Hajda, architekt-urbanista.

- Galerie handlowe mogą mieć funkcje centrotwórcze - uważa Hajda, członek Stowarzyszenia Forum Rewitalizacji. - Bytom jest dobrym przykładem. Ulokowanie galerii w śródmieściu ożywiło centrum, bo ludzie zaczęli tam wracać, spędzać czas wokół galerii. Właściciele sąsiednich kamienic poszli za ciosem i zaczęli odnawiać swoje budynki. Wzrósł też poziom bezpieczeństwa w centrum, dzięki temu, że miejsce się zaludniło - zauważa Hajda.

Artykuł powstał na podstawie dyskusji w trakcie panelu "Zarządzanie przestrzenią miejską" podczas VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.