PARTNER PORTALU
  • BGK

Elektromobilność w komunikacji miejskiej. Kopenhaga, Paryż i Los Angeles stawiają na e-autobusy

  • MIW    30 kwietnia 2018 - 10:24
Elektromobilność w komunikacji miejskiej. Kopenhaga, Paryż i Los Angeles stawiają na e-autobusy
W dużych polskich miastach jest eksploatowanych lub w najbliższym czasie zostanie włączonych do eksploatacji ok. 190 autobusów elektrycznych (fot. UM Warszawa)

Za sprawą elektromobilności transport miejski czeka w najbliższy latach prawdziwa rewolucja. Po ulicach chińskiego Shenzhen już od ubiegłego roku poruszają się wyłącznie pojazdy zeroemisyjne. W ciągu najbliższych lat to samo czeka m.in. Kopenhagę, Paryż i Los Angeles. Taki właśnie scenariusz kreśli w swoim raporcie Agencja Bloomberg New Energy Finance.




  • W ubiegłym roku na 3 mln autobusów miejskich już 385 tys. stanowiły autobusy elektryczne.
  • Największym rynkiem autobusów elektrycznych są Chiny. Rozwój elektromobilności jest jednym z priorytetów polityki przemysłowej Państwa Środka.
  • W dużych polskich miastach jest eksploatowanych lub w najbliższym czasie zostanie włączonych do eksploatacji ok. 190 autobusów elektrycznych, co stanowi ok. 1,5 proc. wszystkich zarejestrowanych w Polsce autobusów komunikacji miejskiej.

W swym raporcie Agencja Bloomberg New Energy Finance podsumowała globalny rozwój elektromobilności w światowym transporcie publicznym, opisala najważniejsze trendy rynkowe i przedstawiła prognozy dotyczące przyszłości sektora.

Jak wynika z tych ustaleń, w ubiegłym roku na 3 mln autobusów miejskich już 385 tys. stanowiły autobusy elektryczne. Największy ich rynek stanowią Chiny, gdzie w ubiegłym roku poruszało się 99 proc. całej światowej floty autobusów elektrycznych.

Czytaj: Na polskie ulice wyjadą autobusy bez kierowców? Prezydent prowadzi rozmowy

- Chiny są globalnym liderem z kilku powodów. Obowiązujący do końca 2016 r. program dopłat sprawił, że ceny autobusów elektrycznych były tam niższe niż spalinowych. Rozwój elektromobilności jest ponadto jednym z priorytetów polityki przemysłowej Państwa Środka, a wiele chińskich miast buduje swoją flotę autobusową od podstaw. Warto także zwrócić uwagę na duży problem zanieczyszczenia powietrza w chińskich miastach i dążenie do uniezależnienia się od importu ropy naftowej – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Jak podkreśla PSPA, łączna liczba autobusów elektrycznych wyprodukowanych w Chinach w 2016 r. wyniosła 116 tys. sztuk, aczkolwiek tamtejsi producenci muszą mierzyć się z coraz silniejszą konkurencją z Europy i USA, reprezentowaną przez takie podmioty jak Solaris, Volvo, Optare, Proterra, Yutong czy New Flyer.

Drugi pod względem wielkości rynek autobusów elektrycznych na świecie to Europa, gdzie w 2017 r. jeździło 2100 zelektryfikowanych autobusów, w tym 1560 całkowicie elektrycznych (udział e-busów w ogólnej liczbie tego typu pojazdów wyniósł 1,6 proc.). Największy rynek w Europie to Wielka Brytania. Z kolei trzeci pod względem wielkości rynek autobusów elektrycznych na świecie stanowią USA (360 autobusów elektrycznych w 2017 r.).

Czytaj: Elektromobilność. Samorządy mają kupić elektryczne pojazdy





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.