Elektroniczna obsługa komunikacji

Od listopada pasażerowie korzystający z autobusów komunikacji miejskiej w Białymstoku mogą składać wnioski o wydanie e-biletu.

Elektroniczna Białostocka Karta Miejska zostanie wprowadzona na początku 2011 r. w ramach projektu poprawy jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego w mieście, który jest dofinansowany z UE z programu „Rozwój Polski wschodniej”.

Do mieszkańców trafi ok. 200 tys. ulotek informujących o planowanych zmianach w komunikacji, m.in. z formularzem wniosku o wydanie elektronicznej karty

Wniosek można też wydrukować ze strony internetowej białostockiej komunikacji. Trzeba go składać w siedzibie komunikacji lub w punktach sprzedaży biletów okresowych.

E-karta będzie miała formę plastikowej imiennej karty ze zdjęciem, którą będzie można zapłacić za przejazd autobusem miejskim. Kartę trzeba będzie po wsiadaniu do autobusu zbliżyć do specjalnego czytnika, system z karty pobierze należność. Na karcie będą zapisane dane personalne pasażera, informacje o przysługujących mu ulgach za przejazd. Karty będzie można doładować wybraną kwotą pieniędzy w 30 automatach, które staną na terenie miasta.

Wprowadzenie e-biletu nie oznacza, że automatycznie znikną tradycyjne bilety papierowe.
W ramach wdrażania elektronicznych zmian w komunikacji w Białymstoku, na przystankach będą się też znajdować tablice z informacją na temat realnego czasu przyjazdu autobusów, czy o planowanych zmianach tras np. w związku z remontami. W autobusach działać też będzie system zliczania pasażerów.

Projekt oprócz wdrożenia elektronicznego systemu obsługi komunikacji obejmował także remonty kilku ulic w mieście (w tym dokończenie budowy obwodnicy śródmiejskiej) i zakup 48 autobusów.

Wartość całego projektu wynosi 161,6 mln zł, a dofinansowanie z UE – 117,3 mln zł. Wdrożenie e-biletu kosztuje 13,7 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.