PARTNER PORTALU
  • BGK

Energa uruchomiła inteligentny system parkowania w Pelplinie

  • pt/pap    10 maja 2017 - 14:12
Energa uruchomiła inteligentny system parkowania w Pelplinie
Realizacja przedsięwzięcia pod nazwą "Inteligentny i Bezpieczny Parking w Pelplinie" trwała trzy miesiące(fot. Shutterstock.com)

Łatwiejsze znalezienie wolnego miejsca parkingowego w Pelplinie umożliwia uruchomiony w tym mieście przez Energę pilotażowy inteligentny system parkowania. Usługa spółki może pomóc w rozwiązaniu problemu coraz bardziej zatłoczonych centrów miast.




Energa poinformowała w środę, że w Pelplinie ruszył pilotażowy inteligentny system parkowania. Jest to pierwszy na Pomorzu inteligentny parking. Spółka zapewniła, że "ułatwia on kierowcom znalezienie wolnego miejsca parkingowego, redukuje zbędny ruch pojazdów i powstawanie korków". Systemem objętych jest na razie 60 miejsc parkingowych zlokalizowanych w trzech punktach miasta.

Spółka tłumaczy, że za pomocą specjalnej aplikacji na smartfonie kierowca otrzyma informację o wolnych miejscach i ich lokalizacjach. Funkcjonalność pozwala na poprowadzenie użytkownika za pomocą mapy do docelowego miejsca parkingowego.

System jest w stanie rozpoznać wielkość samochodu i skierować do najlepszego dla niego miejsca. Użytkownik może sam też ustawić w aplikacji swoje preferencje parkowania, dotyczące np. wielkości swojego samochodu, rodzaju miejsca czy też wybrać konkretną lokalizacje parkingu. Jeśli miejsce zostanie zajęte, aplikacja skieruje go do najbliższego wolnego.

Energa zapewnia, że aplikacja SmartParking jest już dostępna na platformie Android, w sklepie Google Play. Użytkownikom systemu iOS ma być udostępniona w ciągu najbliższych dwóch tygodni.

Prezes zarządu spółki Energa Oświetlenie, Piotr Meler tłumaczy, że w Pelplinie na należących do spółki słupach oświetleniowych zamontowane zostały kamery, z których obraz jest analizowany za pomocą algorytmów IVA (Intelligence Video Analytics).

"System przekazuje informację o wolnych miejscach parkingowych do darmowej aplikacji mobilnej dostępnej na smartfonach" - dodał.

Zwrócił uwagę, że system nie tylko będzie ułatwiał parkowanie w mieście, ale przyczyni się też do poprawy bezpieczeństwa.

System docelowo ma bowiem monitorować bezpieczeństwo na parkingach i zawiadamiać służby oraz właściciela auta o podjętej próbie kradzieży. "Gdy opcja jest włączona, a auto poruszy się, użytkownik otrzyma natychmiast powiadomienie w postaci komunikatu push lub smsa" - tłumaczy Energa. System docelowo ma też reagować na stłuczki parkingowe i powiadamiać użytkownika o zajściu w przypadku zapalenia się świateł awaryjnych.

Burmistrz 8-tysięcznego Pelplina, Patryk Demski jest przekonany, że dzięki wdrożeniu systemu na terenie gminy poprawi się nie tylko bezpieczeństwo i sposób parkowania, ale zwiększy się też atrakcyjność turystyczna Pelplina. Dla miasta system inteligentnego parkowania oznacza przede wszystkim zrównoważenie obłożenia, odciążenie ścisłego centrum, minimalizację zbędnego ruchu w poszukiwaniu miejsc, a tym samym poprawę bezpieczeństwa drogowego i redukcję emisji spalin.

Realizacja przedsięwzięcia pod nazwą "Inteligentny i Bezpieczny Parking w Pelplinie" trwała trzy miesiące. Partnerem technologicznym wdrożenia jest polska firma Comarch S.A. Platforma Inteligentny Parking w przyszłości ma pozwolić na wprowadzenie nowych funkcji, które będą mogły być wykorzystywane przez służby miejskie.

Np. zostaną one zaalarmowane w przypadku, kiedy system zidentyfikuje pozostawiony bez opieki przedmiot (próba zamachu terrorystycznego) czy rozpozna zagrożenia życia lub zdrowia człowieka (leżący bez ruchu człowiek na drodze). Służby miejskie otrzymają również informacje o pozostawieniu pojazdów w miejscach niedozwolonych, zastawieniu wjazdów czy blokowaniu ścieżek rowerowych.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.