Gdańsk zmodernizuje linię tramwajową

Infrastruktura tramwajowa ze Śródmieścia do gdańskiej dzielnicy Przeróbka może zostać zmodernizowana. Miasto planuje przebudowę linii tramwajowej o długości ok. 4,4 km w lipcu br., choć nie ma jeszcze decyzji o uzyskaniu dofinansowania.
Gdańskie Inwestycje Komunalne (GIK) - jako inwestor zastępczy miasta Gdańska - ogłosiły przetarg na "Przebudowę infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza, od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego". Projekt ma być realizowany w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III C. Planuje się, że przebudowa rozpocznie się w lipcu 2014 roku, a zakończy we wrześniu 2015 roku.

Rzecznik Prasowy GIK Magdalena Skorupka-Kaczmarek poinformowała w czwartek, że zakres zamówienia obejmuje m.in. przebudowę dwutorowej linii tramwajowej o długości łącznej ok. 4,4 km toru pojedynczego w ulicach: Siennickiej i Lenartowicza, od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego wraz z pętlą Przeróbka, a także przebudowę fragmentów ulic Siennickiej i Lenartowicza, wraz z infrastrukturą (przebudowa skrzyżowań, przejazdów torowo-ulicznych, przejść dla pieszych, chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych, budowa wspólnego pasa autobusowo-tramwajowego tzw. PAT). Wykonawca musi też przebudować sieć trakcyjną i oświetlenie.

Zamówienie odejmuje też remont tunelu przejścia pod torami na przystanku tramwajowym Brama Żuławska, remont wiaduktu drogowego w ul. Siennickiej oraz remont mostu nad Martwą Wisłą w ul. Siennickiej.

Spółka GIK poinformowała, że oferty w przetargu należy złożyć do 17 kwietnia br.

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej etap III C, oprócz przebudowy torowiska obejmuje też budowę infrastruktury towarzyszącej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: węzłów przesiadkowych przy przystankach Jasień, Kiełpinek i Brętowo oraz budowę dróg dojazdowych do przystanków Jasień i Kiełpinek.

Całkowita wartość realizacji projektu wynosi ponad 160 mln zł.

Magdalena Kuczyńska z biura prasowego urzędu miasta w Gdańsku poinformowała, że miasto chce, aby 70 proc. kosztów kwalifikowanych projektu (co stanowi ok. 102 mln zł) stanowiło dofinansowanie z UE. Poinformowała, że w październiku ub. roku miasto złożyło do marszałka woj. pomorskiego wniosek, w którym ubiega się o dofinansowanie projektu. Środki mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego.

W budżetach Gdańska na 2014 i 2015 rok na realizację projektu, na tzw. wkład własny zabezpieczono ok. 40 mln zł. Dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych urzędu miasta Marcin Dawidowski zaznaczył, że GIK ogłosiły przetarg zastrzegając, że jeśli w ciągu 90 dni od otwarcia ofert miastu nie uda się pozyskać dofinansowania na realizację inwestycji, to postępowanie przetargowe może być anulowane. "To rozwiązanie dozwolone prawem i chcemy z niego skorzystać" - dodał.

Rzeczniczka GIK poinformowała, że w minionych kilku latach w ramach programu modernizacji gdańskich torowisk wyremontowano i zbudowano ok. 100 km pojedynczego toru (powstała np. linia tramwajowa Chełm-Świętokrzyska). Obecnie w trakcie budowy jest nowa linia tramwajowa o dł. ok. 3,6 km łącząca dzielnice Siedlce i Piecki Migowo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.