Gliwice otwierają się na turystykę

Od najbliższego wtorku odwiedzający Gliwice goście i mieszkańcy miasta będą mogli korzystać z nowego Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej. W przyszłości placówka ma zostać włączona do projektowanego w regionie Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej.

Nowy punkt urządzono nieopodal gliwickiego rynku - w budynku kina Amok scena Bajka przy ul. Dolnych Wałów. Będzie tam można znaleźć informacje o odbywających się w mieście wydarzeniach kulturalnych czy atrakcjach turystycznych Gliwic, m.in. bezpłatne ulotki i foldery, lokalne i regionalne informatory kulturalne oraz publikacje poświęcone zabytkom i historii regionu.

W Centrum znalazło się m.in. bezpłatne stanowisko internetowe, a z jego pracownikami będzie można skontaktować się korzystając z różnych form komunikacji elektronicznej. Przygotowanie nowego punktu informacji w centrum miasta wraz z jego utrzymaniem w tym roku to koszt 180 tys. zł.

Zgodnie z zamierzeniem miejscowego samorządu, nowa placówka - przygotowana we współpracy z Muzeum w Gliwicach - uzupełni ofertę istniejącego już w gliwickim Zamku Piastowskim Centrum Informacji Kulturalnej i Edukacji Regionalnej.

Oba gliwickie punkty informacji turystycznej w przyszłości mają zostać włączone do projektowanego w regionie Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej. Dzięki temu przedsięwzięciu - według wstępnych ustaleń - ma do nich trafić dodatkowe wyposażenie, m.in. audioprzewodniki, infokioski czy urządzenia wykorzystujące system nawigacji GPS o łącznej wartości ok. 100 tys. zł.

Śląski system informacji ma powstać do 2013 r. Chęć udziału w wartym ponad 14,5 mln zł projekcie, pod egidą Śląskiej Organizacji Turystycznej, zadeklarowało 87 instytucji. Przedsięwzięcie - jak zakładają jego pomysłodawcy - ma być w 85 proc. sfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego. Pozostałe pieniądze dadzą partnerzy projektu.

W ten sposób w regionie ma powstać m.in. blisko 50 nowych punktów informacji turystycznej, a dojazd do dwustu najważniejszych atrakcji województwa wyznaczy prawie tysiąc charakterystycznych, biało-brązowych znaków drogowych. Tworzące system punkty informacji turystycznej mają być jednakowo oznakowane i umeblowane, dostaną też kompletne i ujednolicone stylistycznie materiały promocyjne. Współpracę pracowników punktów ułatwi połączenie ich siecią intranetową.

Śląski projekt zakłada m.in. zakup infokiosków oraz rozbudowę istniejącego portalu turystycznego GoSilesia.pl. W rozbudowanej wersji serwisu mają znaleźć się dwu- i trójwymiarowe wizualizacje obiektów i tras turystycznych. Portal ma również stać się platformą społecznościową, której użytkownicy będą dzielić się swoimi wrażeniami z podróży po woj. śląskim.

Z danych Śląskiej Organizacji Turystycznej wynika, że w ciągu roku na co najmniej jedną dobę do woj. śląskiego przyjeżdżają ponad trzy miliony osób.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

a dlaczego nie i muzea techniczne które pracują jak kiedyś?

sasza, 2010-06-11 05:42:04 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU