Gmina Dobra: zmiany w opłatach za śmieci

W czwartek 28 marca odbyła się XXII sesja Rady Gminy Dobra. Była to jedna z najważniejszych sesji rady obecnej kadencji, na której głosowano nad istotnymi zmianami w systemie odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości.
Gmina Dobra: zmiany w opłatach za śmieci

Przyjęte zmiany pozwolą obniżyć przyszłe rachunki za wywóz odpadów wśród wielu właścicieli działek w Mierzynie.

Na czwartkowej sesji pod głosowanie poddano trzy projekty uchwał zmieniające w znaczny sposób, zaplanowaną na początek lipca, tzw. rewolucję śmieciową. Wszystkie projekty zyskały akceptację Rady Gminy Dobra i wejdą w życie po zaakceptowaniu przez Wojewodę Zachodniopomorskiego i opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym.

Czytaj też: Pamiętaj o wypowiedzeniu umowy śmieciowej      

Nowa uchwała w sprawie ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawki za pojemnik, przewiduje zróżnicowanie stawki opłaty za 1 m3 wody bezpowrotnie zużytej.

Pozwoli to znacznie obniżyć przyszłe rachunki za wywóz odpadów wśród właścicieli działek, którzy zużywają duże ilości wody do podlewania przydomowych ogródków. Koszt wywozu odpadów z posesji stanowić będzie sumę następujących stawek: stawka opłaty (4,30 zł lub 5,30 zł) x średnie miesięczne zużycie wody w domach + stawka opłaty (0,10 zł lub 0,50 zł) x średnie miesięczne zużycie wody bezpowrotnie zużytej (np. do podlewania ogródków).

Zgodnie z przyjętą w czwartek uchwałą zmieniającą uchwałę w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, mieszkańcy posiadający zaufany profil ePUAP lub kwalifikowany certyfikat będą mieli możliwość przesłać wypełnioną deklarację na przygotowaną specjalnie w tym celu urzędową skrzynkę podawczą.

Co ważne, uchwała aż o dwa miesiące wydłużyła termin składania deklaracji - do dnia 31 maja 2013 r.

Ostatnia z przyjętych na ostatniej sesji uchwał, dotyczących tzw. rewolucji śmieciowej, nakłada na gminę obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. Dotychczas obowiązek ten nałożony był na właścicieli nieruchomości.

Każda z uchwał wejdzie w życie po 14 dniach od momentu publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Ciekawe jak napiszą SIWZ do przetargu jak deklaracje spływają do 31 maja, a chcąc wyposażyć mieszkańców w pojemniki, przerzucą pewni ten obowiązek na firmę wywozową. Ale każdy rozsądny przesiębiorca oprotestuje SIWZ w którym nie ma podanej dokaładnie liczby pojemników, bo nie będzie mógł rzetelnie i... bezpiecznie oszacować kosztów. Tak więc SIWZ ma szansę ukazać się w połowie czerwca, + minimum 40 dni + 14 dni na zmianę SIWZ, + 60 dni związania ofertą to podpisanie umowy wypadnie gdzieś na koniec września. Ponieważ z mocy ustawy firmy nie wyłonione przez gminę w drodze przetargu nie mogą od 1 lipca wywozić odpadów, przez co najmniej 3 miesiące z gminy nie będą wywozone odpady!!! BRAWO!!! A co do wyposażenia w pojemniki, to tylko pozorna oszczędnośc dla mieszkańców. Ktoś musi te pojemniki kupić, i podejrzewam, że nie będzie to świety Mikołaj. Jeśli będzie to kupować gmina, to musi je doliczyć do opłaty za odbiór odpadów, bo ustawa nie zezwala gminie dopłacać do usługi odbioru odpadów. Jesli obciązy firmy wywozową tym obowiązkiem to firma to wliczy w koszt usługi...i będzie ona droższa.... Tak czy inaczej za pojemnik trzeba zapłacić!!! rozwiń

adwokat diabła, 2013-04-06 10:58:05 odpowiedz

Wielka mi nowina, spóznili sie conajmniej 3 miesiące! WSZYSCY POWINNI BYĆ ZWOLNIENI I WPROWADZONY ZRZĄD KOMISARYCZNY!!!!

diabolic, 2013-04-02 12:18:37 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE