Hydrobudowa Polska ponownie wybrana do zlecenia za 885 mln zł

  • wnp.pl (Tomasz Elżbieciak)
  • 09-08-2011
  • drukuj
Gdańskie Inwestycje Komunalne ponownie wybrały ofertę konsorcjum Hydrobudowy Polska do budowy 2,4-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego w Gdańsku, w tym tunelu pod Martwą Wisłą oraz Węzła Marynarki Polskiej. Wartość tego zlecenia wynosi 885,6 mln zł brutto. Wcześniejszy wybór nakazała unieważnić Krajowa Izba Odwoławcza.
Pod koniec lipca Krajowa Izba Odwoławcza nakazała unieważnić wybór konsorcjum Hydrobudowy. Odwołanie wniosło konsorcjum FCC Construction, Alpine Bau, Doraco i Wakoz, którego oferta (1,18 mld zł brutto) zajęła drugie miejsce w przetargu. W jego opinii, cena zaoferowana przez konsorcjum Hydrobudowy jest rażąco niska.

Do 5 sierpnia Hydrobudowa miała przedstawić czynniki, które zadecydowały o cenie złożonej w ofercie. Gdańskie Inwestycje Komunalne poinformowały we wtorek, że na podstawie przeanalizowanych dokumentów ponownie wybrały ofertę Hydrobudowy za najkorzystniejszą. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania.

Gdańskie Inwestycje Komunalne zaskarżyły również werdykt KIO do Sądu Okręgowego w Gdańsku, który jest ostateczną instancją w tej sprawie.

Inwestycja w Gdańsku obejmuje budowę dwóch jezdni po dwa pasy o długości 2,4 km (od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu), tunelu pod Martwą Wisłą o długości blisko 1,4 tys. metrów oraz wykonanie Węzła Marynarki Polskiej w pobliżu stadionu PGE Arena. Tunel w swym najniższym miejscu znajdzie się prawie 35 metrów pod lustrem Martwej Wisły.

Skomplikowanym obiektem będzie także Węzeł Marynarki Polskiej, który ze względu na liczbę podłączonych do niego ulic, będzie jednym z największych rond w kraju i Europie - średnica zewnętrzna wyniesie 130 metrów.

Konsorcjum Hydrobudowy, którego skład uzupełniają jeszcze hiszpański OHL, PBG, Aprivia i Przedsiębiorstwo Robót Górniczych Metro, chce zrealizować projekt w ciągu 3 lat.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE

PARTNER SERWISU