Im więcej klientów, tym stabilniejsze ceny

  • wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
  • 23-06-2010
  • drukuj
Tylko pozyskanie nowych klientów pozwala na utrzymanie ceny ciepła, ponieważ koszty stałe rozkładają się na większą ilość odbiorców - mówi Frederic Faroche, dyrektor ds. technicznych i eksploatacji Dalkia Polska.

Dalkia buduje kotły opalane wyłącznie biomasą w elektrociepłowniach w Poznaniu i Łodzi. Czy planowane są tego typu inwestycje w innych miastach?

Przewidujemy modernizację instalacji w jednym z miast, należących do Dalki term. Tam działają trzy kotły węglowe, jeden z nich zostanie przerobiony i po modernizacji będzie opalany w 100 proc biomasą. Moc kotła wyniesie ok. 10 MW.

Ta inwestycja jest już wpisana w nasze długoterminowe plany, pracami zajmują się władze koncernu Veolia Environnemnt, w skład którego wchodzi Dalkia, więc projekt jest traktowany poważnie. Jesteśmy dopiero na samym początku tego projektu. Przynajmniej rok musi potrwać dopracowanie szczegółów i uzyskanie aprobaty akcjonariuszy.

Jakie są roczne wydatki grupy Dalkia na rozwój i modernizację sieci ciepłowniczych?

Nakłady inwestycyjne na sieć wynoszą ok. 40-50 mln zł. rocznie. W skali roku przyłączmy nowych odbiorców o łącznej mocy ok. 100 MW, większość tych przyłączeń jest w dużych miastach. Pozyskiwanie nowych klientów pozwala nam na utrzymanie ceny ciepła, ponieważ koszty stałe rozkładają się na większą ilość odbiorców. Gdy przejmujemy jakąś sieć ciepłowniczą, jednym z pierwszych podejmowanych przez nas kroków jest wysłanie w teren przedstawicieli handlowych w celu pozyskania nowych odbiorców. To się udaje. Często sieci były własnością spółek Skarbu Państwa lub miast, które nie prowadziły w szerokiej skali tego typu działań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE