Innowacyjny autobus pojedzie ulicami Lublina

Spółka Ursus, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne oraz Politechnika Lubelska, przy wsparciu Urzędu Miasta Lublin, podpisali umowę dotyczącą przygotowania i wdrożenia do produkcji innowacyjnego autobusu elektrycznego. Nowoczesny pojazd zostanie wykonany na potrzeby miasta.
Innowacyjny autobus pojedzie ulicami Lublina

Przedmiotem umowy jest przeprowadzenie prac badawczo rozwojowych oraz wyprodukowanie 12-sto metrowego niskopodłogowego autobusu elektrycznego, który na naładowanej baterii przejedzie minimum 200 kilometrów.

- Jako miasto jesteśmy aktywnym partnerem dla przedsiębiorców, dobrze przygotowanym do skutecznego łączenia biznesu i nauki. Na co dzień, swoimi działaniami wspieramy przedsiębiorców, firmy i naukowców. Staramy się popierać te inicjatywy, które przyczyniają się do rozwoju Lublina i jego mieszkańców. Tak jest i w tym przypadku. Innowacyjny autobus docelowo ma służyć pasażerom miejskiej komunikacji - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w konstrukcji autobusu będzie umieszczenie baterii, nie jak to jest powszechnie stosowane na dachu autobusu, a po bokach pojazdu, na wysokości podłogi. Pozwoli to na szybką i bezproblemową wymianę baterii.

- Zaprojektowanie oraz produkcja autobusów elektrycznych jest kolejnym, naturalnym krokiem, który nie bez powodu następuje zaraz po wyprodukowaniu pierwszej partii trolejbusów dla Lublina i znakomicie wpisuje się w strategię spółki Ursus SA - przekonuje Karol Zarajczyk, prezes Ursus SA. - O produkcji autobusu napędzanego jedynie bateriami litowo-jonowymi myśleliśmy praktycznie od początku naszej przygody z komunikacją miejską - dodaje Zarajczyk.

Silniki napędowe o mocy 150 kW będą umieszczone w piastach kół osi tylnych i zasilane przez baterie litowo-jonowe o pojemności energetycznej min 200 kWh. Ich trwałość została obliczona na minimum 6 lat.

Stworzony przez konsorcjum autobus będzie mógł zabrać nawet 70 pasażerów, znajdą się w nim 23 miejsca siedzące. Ponadto autobus będzie posiadał klimatyzowaną przestrzeń dla pasażerów, jak i dla kierowcy, a także możliwość szybkiego - 15 minutowego ładowania baterii na przystankach krańcowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Brawo. Oby więcej takich ekologicznych autobusów obok trolejbusów zagościło na ulicach Lublina i innych miast. PS. Ciekawe czy ta hala spółki Ursus jest w Lublinie na terenie dawnej FSC czy też w W-wie?

PaKo, 2014-05-07 10:42:08 odpowiedz

Super. Gratulacje dla Lublina i Ursusa.

NiT, 2014-05-07 09:47:31 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE