Jak się rozwija komunikacja miejska w regionach?

W 2012 r. liczba autobusów spadła o 1,3 proc., trolejbusów o 7,2 proc. a tramwajów o 4,2 proc. Z ogólnej liczby autobusów prawie 53 proc. stanowiły pojazdy w wieku do 10 lat.

Jak wynika z najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego „Transport- wyniki działalności w 2012", komunikacja miejska realizowana była przez przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej na ogólnej długości linii komunikacyjnych zbliżonej do długości w 2011 r.

Szczegółowe dane prezentujemy w galerii.

Komunikacja miejska dysponowała mniejszą ilością taboru niż rok wcześniej. Liczba autobusów spadła o 1,3 proc., trolejbusów o 7,2 proc. i tramwajów o 4,2 proc. Z ogólnej liczby autobusów prawie 53 proc. stanowiły pojazdy w wieku do 10 lat.

Na alternatywne paliwo użytkowano 326 autobusów w 12 województwach, tj. niecałe 3 proc. ogólnej liczby autobusów, w tym najwięcej pojazdów w województwie podkarpackim (78 szt.).

Liczba autobusów komunikacji miejskiej przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych zwiększyła się o 8,9 proc., a ich udział w ogólnej liczbie autobusów wzrósł z 66,2 proc. w 2011 r. do 73,0 proc. w 2012 r., zaś liczba tramwajów przystosowanych do przewozu tych osób wzrosła o 24,6 proc. (ich udział w ogólnej liczbie tramwajów wzrósł z 13,9 proc. do 18,0 proc.).

Taborem komunikacji miejskiej przewieziono 3868 mln pasażerów, tj. o 0,6 proc. mniej niż w 2011 r. Ponadto przewozy w ramach komunikacji miejskiej prawie we wszystkich województwach świadczyły również przedsiębiorstwa komunikacji międzymiastowej.

Autobusami tych firm (0,4 tys. pojazdów) przewieziono 26,8 mln pasażerów, tj. o 22,8 proc. mniej niż przed rokiem.

Dominującą pozycję w komunikacji miejskiej w 2012 r. posiadały nadal firmy o liczbie pracujących powyżej 49 osób.

Firmy te koncentrowały prawie 92 proc. liczby autobusów (tj. 11,0 tys. o łącznej pojemności 1227,7 tys. miejsc), 99 proc. tramwajów (tj. 3,4 tys. szt. o liczbie miejsc 479,0 tys.) i 100 proc. trolejbusów (tj. 0,2 tys. szt. o pojemności 16,8 tys. miejsc) i przewiozły 94,4 proc. ogólnej liczby pasażerów (tj. 3650 mln).

W końcu 2012 r. długość linii warszawskiego metra nie zmieniła się wobec roku poprzedniego. Metro dysponowało taką samą liczbą wagonów jak przed rokiem, a ich łączny przebieg był na zbliżonym poziomie.

Liczba przewiezionych pasażerów była mniejsza o 1,0 proc. niż w 2011 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE