PARTNER PORTALU
  • BGK

Jak systemy automatyczne przyspieszą jazdę pociągów?

  • WNP.pl (Piotr Stefaniak)    18 kwietnia 2014 - 19:48
Jak systemy automatyczne przyspieszą jazdę pociągów?

Jednym z warunków dofinansowania modernizacji torów w Polsce z funduszy unijnych jest wdrożenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS).




Na 1000 km linii kolejowych sieci PKP PLK instalowanych jest obecnie węższą wersja tego systemu, ETCS, a do 2025 roku ma objąć 5 tys. km. Na system ERTMS składa się Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) oraz Kolejowa Sieć GSM (GSM-R).

- Upraszczając, pojęcia ERTMS i ETCS są zamienne, ale ETCS to sygnalizacja kabinowa, ujednolicona w całej UE - wyjaśnia Paweł Przyżycki, dyrektor handlowy Thales Polska, dotychczas głównego dostawcy systemu.

Ze względu na wymagania bezpieczeństwa, sygnalizacja z kabiną lokomotywy jest niezbędna, gdy pociągi jadą z prędkością powyżej 160 km/h. W tych warunkach maszyniści na ogół nie są w stanie odczytać sygnalizacji przytorowej. Dlatego w systemie ERTMS, to system kabinowy jest kluczowym elementem. W razie potrzeby automatycznie ostrzega maszynistę o potencjalnym zagrożeniu, a gdy on nie zareaguje na sygnał, system może automatycznie wyhamować pociąg.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.