Jak systemy automatyczne przyspieszą jazdę pociągów?

Jednym z warunków dofinansowania modernizacji torów w Polsce z funduszy unijnych jest wdrożenie europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS).
Jak systemy automatyczne przyspieszą jazdę pociągów?

Na 1000 km linii kolejowych sieci PKP PLK instalowanych jest obecnie węższą wersja tego systemu, ETCS, a do 2025 roku ma objąć 5 tys. km. Na system ERTMS składa się Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) oraz Kolejowa Sieć GSM (GSM-R).

- Upraszczając, pojęcia ERTMS i ETCS są zamienne, ale ETCS to sygnalizacja kabinowa, ujednolicona w całej UE - wyjaśnia Paweł Przyżycki, dyrektor handlowy Thales Polska, dotychczas głównego dostawcy systemu.

Ze względu na wymagania bezpieczeństwa, sygnalizacja z kabiną lokomotywy jest niezbędna, gdy pociągi jadą z prędkością powyżej 160 km/h. W tych warunkach maszyniści na ogół nie są w stanie odczytać sygnalizacji przytorowej. Dlatego w systemie ERTMS, to system kabinowy jest kluczowym elementem. W razie potrzeby automatycznie ostrzega maszynistę o potencjalnym zagrożeniu, a gdy on nie zareaguje na sygnał, system może automatycznie wyhamować pociąg.

Cały artykuł czytaj tutaj.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE