Jeden z najbardziej skomplikowanych przetargów komunikacyjnych w Radomiu

  • Radomnews.pl
  • 06-06-2015
  • drukuj
Trwa weryfikacja ofert złożonych w ogłoszonym przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji postępowaniu przetargowym na obsługę trzech linii autobusowych w Radomiu - 3, 8, 13. O zamówienie rywalizują dwie znane firmy transportowe.
Jeden z najbardziej skomplikowanych przetargów komunikacyjnych w Radomiu
fot.radomnews.pl

ITS Michalczewski zażądał za realizację zamówienia 92 milionów 664 tysięcy złotych, zaś Mobilis - 97 milionów 297 tysięcy 200 złotych.

- Przy ocenie obu ofert będziemy brali pod uwagę nie tylko ich wartość, ale także rok produkcji autobusów. Jest to jedno z naszych największych i najbardziej skomplikowanych postępowań w tym roku. Oznacza to zatem, że dokładne sprawdzenie złożonych ofert pod względem formalnym, prawnym oraz rachunkowym wymaga wiele czasu. Okres, w którym obaj oferenci są związani ofertami, wynosi w tym przetargu 90 dni, począwszy od dnia ich złożenia - informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.

Stawki w MPK też do analizy

Obecnie trwa również analiza stawek obowiązujących w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji w Radomiu w odniesieniu do wymogów przetargu MZDiK-u, zwłaszcza pod kątem rodzaju taboru, jego wyposażenia oraz czasu trwania zamówienia.

Analizę tę przygotowuje firma Comper z Łodzi. Opracowanie powinno być gotowe do końca czerwca. Jeśli okaże się, że wartość złożonych w przetargu ofert przekracza kwoty wynikające ze wspomnianej analizy, może zostać podjęta decyzja o powierzeniu obsługi linii 3, 8 i 13 podmiotowi wewnętrznemu, czyli MPK.

Zamówienie obejmuje świadczenie przez wykonawcę usług przewozowych w komunikacji miejskiej w Radomiu przez dziesięć lat.

- Przewidujemy, że rocznie autobusy operatora będą musiały wykonać około 1 miliona 368 tysięcy wozokilometrów, a w całym okresie trwania umowy - łącznie około 13 milionów wozokilometrów. Linie 3, 8 i 13 mają być obsługiwane 24 autobusami, które nowy operator kupi we własnym zakresie albo zapewni sobie możliwość używania takich pojazdów zawierając stosowne umowy cywilnoprawne. Muszą to być autobusy o długości minimum 11,5-metra, z co najmniej 80 miejscami siedzącymi oraz stojącymi. Przynajmniej połowa pojazdów ma być zasilana sprężonym gazem CNG lub gazem LPG bądź powinna mieć napęd hybrydowy albo elektryczny. Wszystkie wymagane przez nas autobusy muszą być niskopodłogowe, z rampami umożliwiającymi przewóz osób na wózkach inwalidzkich, wyposażone w klimatyzację, kamery monitoringu, a także w kasowniki, tablice, komputery pokładowe i inne urządzenia składowe systemu Radomskiej Karty Miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Kolorystyka zewnętrzna nadwozia musi być zgodna z barwami obowiązującymi w radomskiej komunikacji miejskiej - wymienia Dariusz Dębski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE