PARTNER PORTALU
  • BGK

Jelenia Góra kupuje nowe autobusy. Także hybrydowe

  • MIW    13 grudnia 2017 - 14:25
Jelenia Góra kupuje nowe autobusy. Także hybrydowe
Na ulicach Jeleniej Góry pojawią się trzy nowe autobusy hybrydowe (fot. mat. Volvo Polska)

Firmy Man i Volvo dostarczą autobusy hybrydowe Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu w Jeleniej Górze. Spółka 11 grudnia rozstrzygnęła dwa z trzech zadań w ramach przetargu na 20 nowych pojazdów.




Zamówienie na dostawę 15 nowych autobusów klasy maxi z silnikiem spalinowym otrzymał Man Truck & Bus Polska (złożono tylko jedną ofertę, spełniającą formalne i merytoryczne wymagania o wartości 16,7 mln zł), zaś kontrakt na dostawę 3 nowych autobusów klasy maxi z napędem hybrydowym (do przetargu złożono dwie oferty) otrzymało Volvo (złożyło ofertę o wartości 5,3 mln zł).

Trzecią część przetargu stanowiło zamówienie na dostawę dwóch nowych autobusów klasy mega z silnikiem spalinowym. Z uwagi jednak na to, że nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu, postępowanie zostało przez MZK unieważnione.

Czytaj: Po ile autobus? Elektryczny, hybrydowy, spalinowy? Gminy inwestują w elektromobilność

Hybrydy, które pojawią się na ulicach Jeleniej Góry, zasilane są energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, zaś sam autobus nie wymaga do ładowania dodatkowej infrastruktury. Pojazdy zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Wyposażone są w biletomaty, monitoring, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych

- Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. Jego eksploatacja jest również tańsza, mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Czytaj: Kraków: Autobusy hybrydowe opanowują miasto

Pojazdy zostaną wyprodukowane w wrocławskiej fabryce Volvo, a do Jeleniej Góry trafią w ciągu siedmiu miesięcy od daty złożenia zamówienia. Jak podkreślają przedstawiciele koncernu jego autobusy hybrydowe jeżdżą już we WrocławiuInowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a w ostatnich miesiącach największą jak dotąd flotę 35 autobusów odebrał PKM Sosnowiec. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.